Esim hos Tele2

Ok , ska oxå höra av mig … kanske bra att många gör de

2 gillningar

RING BA!!! e nog bra att fler som sagt…

1 gillning

Så vad är din förklaring till att datatrafiken går långsammare när dual-sim är påslaget?

1 gillning

Till att börja med kanske det ska konstateras till 100% att det är så? Några random mätningar med Bredbandskollen är inte någon direkt vetenskap. Herrarna ovan skriver ju själva att dom ibland får högre hastighet med dual sim aktiverat.

1 gillning

efter 5 dagars användning kan jag konstatera detta! de suger…

Det är så mycket flams i tråden att den är svår att läsa så ni må ursäkta om info om detta finns ovan. Men har någon testat hastigheten med e-sim och fysiskt sim från samma leverantör? Att det är olika mellan två olika bolag känns ju inget konstigt. Men att samma bolag med samma nät ska prestera sämre låter ju B.

Om det är så att e-sim gör att telefonen bara använder två antenner borde ju även “den fysiska” sjunka i kapacitet. Och varför skulle det vara skillnad på e-sim och det fysiska isåfall, båda borde ju falla lika mycket.

Jag har Telenor på båda sim-korten. Bredbandskollen ger högre hastighet om bara ett av dem är aktivt (vilket av dem spelar ingen roll).

Om båda är aktiva försämras båda lika mycket?

Man måste välja vilket av dem som ska användas för datatrafik då och då går det långsammare oavsett vilket av dem jag väljer.

1 gillning

Därmed sagt så behöver någon testa detta på olika platser eller få det bekräftat av Apple eller operatör. Jag har bara testat på 3 olika platser i södra Stockholm och kan ha haft otur.

1 gillning

Japp bara ett kan ju ha de åt gången … just därför tänker ja att de e märkligt

1 gillning

image

Asså de e så jävla kass de här!

1 gillning


Dubbelt mot mig :relaxed:, kanske e vädret idag … så ja har nå o skylla på …

1 gillning

Hahaha


:face_with_raised_eyebrow::man_shrugging:t2:

1 gillning

Samma lika… :man_shrugging:t2:

1 gillning

Bara radera BBK då :joy::+1:t2:

1 gillning

En stilla undran. Till vad behöver man 100 Mbps i mobiltelefonen? Räcker 30 Mbps inte?

2 gillningar

Klart man inte behöver, men när man vet vad som finns så vill man ju ha det! Detta var en lyckoträff, brukar få typ 5 mbit, och då är de som sirap… de duger ej! öppna facebook tar flera sekunder längre… de ska gå blixt snabbt!

2 gillningar

Ja frågan e hur mycket vi behöver egentligen , man vill ju inte sega ur :joy:

2 gillningar