Få en renare upplevelse i Facebook-appen

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/fa-en-renare-upplevelse-i-facebook-appen/


image

Marketplace, Videos on Watch, grupper och din profil är några av ikonerna vi har i botten av Facebook-appen men nu går det att slippa dem. Facebook har i dagarna skickat ut en uppdatering som ger användare kontroll över vilka ikoner som ska visas i botten av Facebook-appen. Genom att använda 3D Touch eller long press på en av ikonerna får vi upp en fråga om vi vill behålla den eller inte.

Detta går att göra på alla ikoner förutom notiser, nyhetsflödet och hamburgermenyn så det går att gå från sex ikoner till enbart tre. Som alltid när det handlar om Facebook så får inte alla funktionerna samtidigt. Men för oss som hatar meningslösa notiser som lyser rödare än danska flaggan är detta en väldigt välkomnande funktion. Än så länge har vi bara sett funktionen på iOS-enheter.

Hamburgermenyn? danska flaggan? Tacksam för en mer utförlig beskrivning hur man gör för att avaktivera eller visa en film?

De tre strecken längst till höger i menyn nedtill, de kallas ofta hamburgermeny då det är som två bröd och ett kött :slight_smile:

Hur menar du med att inte visa videos?

Fel info, funkar inte! Later… :man_shrugging:t2:

1 gillning

Halleluja!

Nu ser det bättre ut!:+1:t3:

2 gillningar

Det är synd att man inte kan 3D toucha bort det feta strecket längst ner. :joy:

3 gillningar

Jorå de funkar , länge sen de kom ju :innocent::joy:

1 gillning

Har du ens utforskat i inställningarna på FB-appen? Om man letar runt en stund så hittar man det väldigt enkelt.

IMG_0733

2 gillningar

Jag får bara upp en fråga om genvägen är relevant för mig…

Tryck nej så försvinner den. :+1:t3:

Nä funkar inte, han har inte fått nya funktionen ännu :slight_smile:

Dålig info! :joy::joy::joy:

För ett par månader sedan jagade folk som saknade marketplace ikonen varför man aldrig fick den, nu ska den bort tydligen… Förvirringen är total… :man_shrugging:t2::joy::joy::joy:

1 gillning

Allt Man inte har ska man ha … när man får de - så ska de väck … lite som - strömmen e borta ( de e kväll ) nu kom den tillbaka , bra då lägger ja mig … :innocent::man_shrugging:t2::zipper_mouth_face:

2 gillningar

Ja exakt så! :joy::joy::joy:

1 gillning

:clinking_glasses::champagne:

Du som kan en del … hur får jag fram så ja ser mina vänners födelsedagar - kommande … nu har dom även försvunnit från där man kan söka … har ios 13 iPhone Max …

Den funktionen verkar vara borttagen. På datorn är det Evenemang - Födelsedagar

1 gillning

Kan inte heller hitta , sjuuuukt dåligt …