Få ordning på Aqara Hub

För ett tag sedan försvann alla prylar som var kopplade till hubben i Xiaomi Homeappen. Man kunde dock se prylarna i Aqara Homeappen. I Hemappen stod prylarna med ”inget svar”. Jag kunde inte heller logga in på Xiaomiappen när jag laddade ned den till iPaden. Fel mejl eller lösenord säger den.

Idag testade jag att dra ut hubben ur väggen och sedan koppla in den igen samt trycka 10 sek på knappen så den började blinka. Då hoppade alla prylar in i appen igen.

Nu kvarstår problemet att Hemappen har ”inget svar” fortfarande. Jag grävde i Xi-appen och hittade det här:


Pair with HomeKit - Bound. Det går inte att klicka på raden. Den är låst eller ej klickbar. Vad betyder bound i detta fall? Är det korrekt? Hur kan jag annars felsöka vidare?

Jag har en lösning på dina problem. Men du lär inte gilla den.

Lösningen heter Philips Hue. =)

1 gillning

Du har inte läst denna tråd va’? :roll_eyes::innocent:

Ajaj.

Skit bakom spakarna då. :slight_smile:

Det har jag svårt att tänka mig…:roll_eyes::grin:

1 gillning

Kan vara problem bakom spakarna, dock mer troligt att det är Apple och HomeKit som ligger bakom problemet. Att dess sync har snurrat till det.

Hur som, vill man optimera sina chanser att ha så lite strul med produkterna som möjligt så är Philips Hue en korrekt väg att gå. Kvalitetsprodukter.

1 gillning

Problemet löst. Det var hubben som hade kopplat upp sig mot fel nätverk. Vi har två olika hemma och den hade hamnar på det nätverk som HomeKit inte använder. Nu är det åtgärdat.

Men jösses vad svårt det var att återställa och starta om hubben. Jag tror lösningen var djupomställning, 10 snabba tryck. Men då började hubben prata Kinesiska…:sweat_smile:

Det löste jag genom att gå in via Aqara Homeappen. Men ändå fungerade det inte. Testade att dra ut den ut eluttaget 10 sekunder, 10 minuter och en timme. Inget fungerade. Sedan lät jag den vara ut jacket 24 timmar, då fungerade allt. Fick dock, såklart, återansluta alla sensorer. Vilket krävde upp till tre försök per sensor.

2 gillningar

Grymt du löste det!

Och du hjälpte mig generöst! :pray:

1 gillning

Finns alltid här :+1:t2:

1 gillning

:hugs:

1 gillning