Facebook har dragit igång beta för Dark Mode

Från sajten:
Facebook har dragit igång beta för Dark Mode | Teknikveckan


image

Antingen hatar man eller så älskar man Dark Mode och turen är ju att de flesta appar och tjänster ger oss möjlighet att välja själv.

Ett bolag som har pratat om ett mörkt läge i flera år är Facebook och nu börjar det äntligen röra lite på sig. Flertalet användare har blivit inbjudna att testa ett mörkt läge, men än så länge bara i webbläsaren på en dator, inte i deras egna app. Vi har tidigare noterat att videosektionen i deras app har gått över till den mörka sidan, så förhoppningsvis arbetas det hårt med att ge oss ett mörkt tema både på datorn och i mobilen.

Källa och bilder: AndroidPolice

3 gillningar

Ja tack! Detta ser jag fram emot.

2 gillningar

Finner det märkligt att flera appar utvecklas så man får välja själv, enbart. Den borde gå på temat som är valt i iOS. Denna app är ett exempel på sådan där man som användare måste välja ”manuellt”. Även Messenger har den kassa inställningen. Valet i iOS bör vara överordnat

Jag tycker Instagram har gjort ett bedrövligt jobb med dark mode och där går de enbart på vad man har valt i iOS. Är sjukt störande, så att välja själv tycker jag är att föredra alla dagar i veckan!

Twitter har bra inställningar för detta:
bild

3 gillningar

Detta bör alla appmakare ta efter

Jag tycker tvärtom de lyckats väldigt bra :grimacing:. Vad ogillar du där? (Ps. Glömmer att skicka den där satans nanon hela tiden :speak_no_evil::see_no_evil:)

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ge min nu ba!!!

2 gillningar