Facebook lanserar Facebook Pay

Från sajten:
https://teknikveckan.com/facebook-lanserar-facebook-pay/


image

Det har länge pratats om Facebooks egna betallösning och under denna vecka kommer den lanseras men till en början enbart i USA.

Facebook Pay kommer att fungera i Facebook, Messenger, Instagram och WhatsApp men till en början är det bara Messenger och Facebook som kommer ha betalningslösningen på plats. Det fungerar som så att man kopplar sitt vanliga kontokort till Facebook Pay och sedan går det att skicka pengar till vänner via Messenger eller använda det för att betala för fyndet vi gjort på Facebook Marketplace och det går även att använda för donationer som dyker upp i flödet.

Allt sköts krypterat och det går att se historiska transaktioner, få support vi chatt och mycket mer. Om tjänsten kommer att lanseras även i Sverige framgår inte så det återstår att se.

Källa: Facebook

 

 

Älskart !!!

Facebook ska man ha så lite som möjligt att göra med.

4 gillningar

Väntar på Teknikveckan Pay. Har hört att kreditkortet ska ha ambilight.

1 gillning

Man ska även få bra rabatter på Sonny och Sonnos :wink:

1 gillning

Nu snackar vi. Sign me up!

2 gillningar

Amen på det! Tror inte folk vet vilka grisar Facebook är. Dom är så fula så man undrar hur dom kan ha några medlemmar överhuvudtaget!

3 gillningar

Google är Jesus i jämförelse

3 gillningar

O alla vet vi ju hur de gick för han :joy::zipper_mouth_face:- too soon …

1 gillning

Japp, så är det!

Har man t.ex. Facebook-appen i mobilen så följer Facebook dig var du än går. Dom vet vilka vänner du är hos, var du handlar, och det mesta om ditt liv. Dina lögner och allt. Dom följer dig runt på nätet överallt!

Dom följer efter även om man har ett konto eller ej också. Dom scannar alla nätverket efter MAC-adresser så dom kan passa ihop allt. Wifi runt dig + massa andra grejer!

Hemskt i mitt tycke!

Japp!

Ändå tryggt att alltid ha en följeslagare. :rofl:

1 gillning

Eller hur , känns skönt :relaxed:

Och där medelålders ljuger för sina vänner :slightly_smiling_face:

Alla hatar Facebook, men alla använder det och gillar det … :man_shrugging:t2:

2 gillningar

Spoot on …!

1 gillning

Lite som porr. Man skäms över det men använder ändå

2 gillningar

De ingen vet tar ju ingen skada av :rofl: däremot vet ju alla att alla använder facebook… :cold_face:

Alla har inte Zuckbook! Inte jag. Jag tog avstånd från dom för länge sedan! Blockerat på alla håll i mitt hem! Inte en chans att jag kommer ha dom heller!

Dom är grisar och kommer alltid vara det!

2 gillningar

Inte jag heller!

1 gillning