Felsöka iPhone - var i Stockholm?

Jag har ett återkommande(nu tredje eller fjärde gången) fel där nfc verkar lägga av vad gäller Apple Pay. Allt ser ut att fungera, men ingen betalstation reagerar. De tidigare gångerna har den hoppat igång igen, men nu tjurar den ovanligt länge.

Finns det något ställe i Stockholm där de kan kolla sådan “rakt över disk”? Helst söder om staden, men kan stå ut med en tur till de norra förorterna om det behövs…:sunglasses:

Täby C! Bara att släpa sig ut :slight_smile:

2 gillningar

Täby… Som om man hade en sjuk häst…:sunglasses:

1 gillning

Åk till Fridays i kungsan då och testa där! :v:

2 gillningar

Har vi pratat tillräckligt om att Apple har sin huvudbutik i Täby…? Täby…??? Vem f_n åker till Täby…? Någon måste ju ha lurat Apple…? :smiling_imp:

Får du olika resultat i samma butik? Alla som visar trådlös-ikon har inte uppdaterat till att kunna ta ApplePay… ännu.

Vart ligger ens Täby? :joy::joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Äsch då. Tycker Täby är perfekt. Har bara 20 minuter dit. :slight_smile:

Inget kort fungerar i någon butik. Allt ser ut som det ska och telefonen reagerar, som det ser ut, som tidigare när man dubbeltrycker på knappen på sidan. Men ingen signal går iväg till betalterminalerna. Var i går eftermiddag i kontakt med Apple Supporten via telefon. De sa att det första jag skulle göra var att plocka bort korten och sedan lägga in dem igen. Det har jag gjort utan effekt. Fortfarande stendöd.

Telefonen har reagerat så här tidigare, men då har den “hoppat igång” igen efter ett par dagar. Nu verkar inget hjälpa. Jag har stängt av, hard reset, testat utan skal och nu gjort detta med korten.

Provat att blåsa rent luren?

Långt bort… :cold_face:

Äää, det är ingen mistlur jag har…? Det låter lite som när man ber den nyanställde går ned på verkstaden och hämta ett ögonmått…:sunglasses:. Blåsa ren…? Menar du allvar…?

Japp! Har löst problem tidigare, iPhone är ingen magisk mobil, kan bli fel med mjukvara även på dessa :slight_smile:

Nu fattar jag. Blåsa rent i meningen ominstallera…? Inte fysiskt blåsa på den… :laughing::laughing::laughing:
Alltså, jag är normalbegåvad men med en kraftig påverkan efter drycker som kräfas till kräftor…:partying_face:

Snacka om att Apple blev blåsta där … - öppna här de e super bra :joy::innocent:

2 gillningar

Ja jag har aldrig förstått butiken i Täby… Att dom aldrig öppnat inne i stan e galet! Men men, en dag kanske jag också sätter min fot i en apple butik, men tror de kommer hinna bli typ i new york… Täby har jag aldrig vägarna förbi… :man_shrugging:t2:

1 gillning

Nä den ligger inte i topp …

1 gillning

Det måste ju vara en av de märkligaste etableringsstrategierna från ett konsumentföretag. Visst, de blev blåsta på Kungsan. Men att ha letat så länge efter en lokal centralt verkar ju inte heller vettigt. Det är ju länge sedan Täby öppnade.

Nu glider jag lite på sidan av rubriken, men idag hade jag kontakt 2 med supporter via telefon. Nu gjordes en fjärranalys men inget fel hittades. Däremot upptäcktes att jag inte hade uppdaterat till 12.4.1. Det var en uppdatering jag helt hade minst. Så nu fick ju supporten en gratischans att skicka ut mig på nya uppdrag. “Uppdatera till 12.4.1 så ser vi vad som händer…”