Finns det någon homekit-kompatibel utomhustermometer eller väderstation?

Som rubriken säger.
Vet att Elgato Eve Degree finns. Någon annan?
Hade gärna sett att Netatmos väderstation hade homekit-stöd, även mailat Netatmo med detta önskemål för mer än ett år sedan.

2 gillningar

Inte aktuellt att köra genom Homebridge?

Jag kör philips hue outdoor sensor. Funkar prima i homekit och visar temperatur.

1 gillning

Liten fråga här, bor du så att du kan få ordentliga minusgrader ute?

Där sitter nämligen en termometer i den vanliga Hue Motion Sensor också och jag har länge använt dessa i kyl och frys för att hålla koll på temperaturen där men sedan ett par veckor tillbaka så har de helt slutat rapportera temperaturer som ligger under noll. Det går hur bra som helst att visa temperaturer på plussidan men numera visar den endast 0,0 så snart temperaturen går till minus. Philips vägrar ta ansvar för detta felet också.

1 gillning

Bor i Göteborg så nej, vi får knappt minus här :stuck_out_tongue:

Nix. Vill köra allt via homekit utan massa tillägg/pill/hack

Stämmer temperaturen bra?
Nackdelen är att jag inte har el utdraget på balkongen, dvs jag har ingen belysning att styra med rörelsesensorn där.

Det tycker jag. Jg använder bara min för temperaturen.

1 gillning

Noterade precis detta själv. Har en outdoor sensor som jag enbart använder för temperatur som gör samma. Ser via andra appar att sensorn ger korrekt data, men HomeKit återger inte minusgrader! Skulle tro de ligger hos Apple och inte Hue.

Ni har sett att Netatmo släppt på Homekit? JG har själv tyvärr en för gammal station för att det ska fungera.

1 gillning

Jepp såg det :).

1 gillning

Den här tråden har några år på nacken... Har det möjligtvis kommit något nytt på den här fronten?

Kör på Netatmo. Många som har den så kul att kolla kartan med andras stationer.

2 gillningar

Säger också Netatmo.

1 gillning

Najs! Netatmo verkar ha enheter både för inne- och utetemperatur. Någon som vet om det även finns produkter med display (att sätta upp på vägg/ställa på hylla)?

Jag kör med Eve. Fungerar klockrent.

1 gillning

Härligt! får du upp samma data någonstans i Apples "Hem" app (via Bluetooth/wifi)?

Undrar även om den funkar bra i minusgrader?

Den fungerar i minusgrader men har noterat varje vinter att batteriet dräneras rätt snabbt i den.

Som sagt. Den är törstig med batterier på vintern. Sen har jag gjort några roliga shortcuts som hämtar info från denna.

Det enda jag saknar med Netatmon är en display som en klassisk termometer har

1 gillning