FN: att ha kvinnlig röst till röstassisten som förval är sexism

Fnissa? Skrattade högt!

Du fnissar bara i podden, skrattar högt när ingen hör :wink:

3 gillningar

…och hade rösten varit en mansröst så hade det blivit klagomål på att kvinnor inte får tillräckligt stor plats i teknikvärlden.

Det är inte svårt att hitta fel om man vill… :face_vomiting:

4 gillningar

Du kan ta fram vilken som helst, den blir ändå antingen en manlig eller kvinnlig röst :slight_smile:

:man_shrugging:t2::joy:

1 gillning

Ja, jisses…människan är dum i huvudet.

Att ens bry sig om en sådan här sak är löjligt, att sedan spendera massa tid och pengar på en s k “åtgärd” som ändå är 100% subjektiv i tolkningen om den låter manlig eller kvinnlig bara förstärker påståendet.

3 gillningar

Det var väl “Fröken Ur” som började, utan att en enda en klagade. Det viktiga är inte vilket kön som möter en i luren, utan att det är samma röst som identifierar företaget.
De som ringer “Fröken Ur” väntar sig att höra Ebba Beckmans röst som efter pensioneringen ersattes av annan kvinnlig röst som bara förvillar lyssnarna i andra änden.
Det allra bästa vore att man behöll Ebba Beckmans röst för det “Fröken Ur” säger är inspelat 30-40 år tidigare som inte behöver henne i studion eller märker att hon slutat.

3 gillningar

Hahaha

Vadå ”Fröken”?
Nu känner jag mig väldigt kränkt, eftersom jag är man!

2 gillningar

Fanns väl en anledning att det blev en kvinnlig röst från början. Har för mig att det va för att när man lät folk lyssna på röster så tyckte man kvinnliga röster lät mer förtroendeingivande eller något sådant.

1 gillning

“PK-eliten”

Och ändå sitter du här och debattera det :slight_smile:

1 gillning

Och nu upprepar du dig, måste vara JÄTTEVIKTIGT fråga :wink:

Hur viktig frågan är avgörs väl inte av huruvida jag diskuterar den i ett avlägset litet internetforum eller ej? De som sitter i positioner där sådant kan påverkas bör ju inte ägna sin tid till sådant här trams utan lägga sin avlönade tid på viktiga saker. Min tid som läggs på diskussioner, den avgör jag själv om jag ska ta betalt för eller spendera pro bono :slight_smile:

2 gillningar

Vad som är viktigt är ju subjektivt så du definierar ju lite ditt universum självt :slight_smile:

2 gillningar

Ju mindre viktigt ett ämne verkar vara för vissa, ju mer engagerade tycks de vara… Man kan få en känsla av att en öm tå trampats på, eller att en ömtålig sträng just berörts… Men vad vet jag…

3 gillningar

Men precis :slight_smile:

Eller så enkelt som att man uppfyller själva syftet med ett forum - att skriva åsikter. I detta fallet är t ex min åsikt att jag tycker att de bör lägga sin dyrbara tid på viktigare saker än trams. Tiden jag själv lägger på att yttra detta är ju ointressant då det är min tid att göra vad jag vill med och har ingen likhet med de avlönade representanternas tid.

1 gillning