Första avsnittet av Chernobyl går nu att streama på HBO

Året är 1986 och vi befinner oss i kärnkraftverket i Tjernobyl i Ukraina (på den tiden Sovjetunionen) och det är strax innan en av de största olyckorna i mannaminne inträffar.

I HBO´s nya serie Chernobyl får vi följa tjernobylkatastrofen från start till slut och med i serien är bland annat Stellan Skarsgård, Jared Harris och Emily Watson. Seriens första avsnitt har nu dykt upp på HBO Nordic och totalt kommer fem avsnitt att släppas.

Läs mer hos IMDB

1 gillning

Varit lite taggad på att se denna. Just sett första avsnittet och detta är serie jag kommer följa. Skrämmande, hemsk och bra på samma gång. I alla fall starten. Ser fram emot avsnitt 2.

3 gillningar

Blir nog en titt för mig också. Perfekt med en miniserie på bara 5 avsnitt.

1 gillning

Verkar lovande, får dra ett avsnitt ikväll när jag lägger mig! Tack för tips! :blush::+1:t3:

1 gillning

Lovande första avsnitt, om man bortser från att förmodligen ingen talade engelska i verkligheten. :joy:

Skönt med en miniserie för ett aningen mindre commitment. Regi av Johan Renck. Gått fett bra för honom alltså.

Bästa Bonusen: Bald Move poddar till varje avsnitt!

https://overcast.fm/+O62WSjhPY

1 gillning

Såg första avsnittet igår, gillas skarpt! Dystert, jävligt och utan hopp - precis som det ska vara!

2 gillningar

Så bra , men så mörkt , sicken katastrof de var !! :weary:

Ska se den med sambon så får snällt vänta till helgen då jag varit gräsänkling i veckan :smiley:

De va ingen hålla handen serie iaf :joy:… mörk o sann !

Tack för tipset på podden.

1 gillning

En mörk miniserie. Kärnkraft är den bästa energikällan vi har idag.

3 gillningar

Min fru jobbar inom elbranschen och där är man väldigt förtjust i kärnkraft. Tillförlitlig och man vet exakt hur mycket effekt man får ut. Kruxet är ju bara att det kan hända olyckor med stora konsekvenser och avfallet som är ett stort huvudbry för framtiden.

Tjernobyl var väldigt gammal teknik. Dagens kärnkraft är avsevärt säkrare. Alternativet är Rysk kärnkraft eller gas.

2 gillningar

Sverige har några av de äldsta reaktorerna i världen. Effekthöjningar pressar dem till max. Sverige har också fått kritik av EU för slapphänt säkerhetskultur i kärnkraftverken och att det inte finns tillräcklig beredskap mot attacker.

1 gillning

Andra avsnittet var bättre än första!

1 gillning

Yes. Håller med.

Håller med

Tyckte båda är bra ja :relaxed:

Ja, båda är bra men andra avsnitten var bättre än första.

1 gillning

Ungefär i mitten av andra avsnittet dök detta upp, fan vad jag HATAR hbo och deras jävla skräpapp!

1 gillning