Fotbolls-VM 2019

Världsmästerskapet i fotboll för damer 2019 kommer att vara det åttonde världsmästerskapet i fotboll för damer. Turneringen har förlagts till Frankrike.

Alla 52 matcherna sänds av TV4-gruppens kanaler och går även att se på C More.

Turneringen inleds i morgon (fredag) kl. 21:00 med värdnationen Frankrike mot Sydkorea och Sverige spelar sin första match på tisdag – mot Chile.

Här diskuterar vi som är intresserade turneringen.

Jag tycker Sveriges damlag känns lite urfas iår. Men ska bli riktigt intressant ändå.

Bara 4 % sannolikhet att Sverige vinner turneringen enligt: 2019 Women's World Cup Predictions | FiveThirtyEight

Men bollen är rund och allt kan hända.

Tråkigt det blivit så…

9 posts were merged into an existing topic: Stora politiktråden

Favoritspelare hittills:

Barbara Bonansea :it: som gjorde båda målen mot Australien.

Favoritnamn (än så länge):

Dominique Bloodworth :netherlands:
Den-Den Blackwood :jamaica:
Stina Blackstenius :sweden:

Jag måste säga jag blev lite irriterad att du blockabort att vi diskutera kvinnors förutsättningar i fotboll. Men du har helt rätt vi ska hålla oss till ämnet…

Tills du började lista favorit namn??.. Oklart vad det har med fotbolls-vm att göra?.

1 gillning

Coola, galna och roliga namn har varit en del av fotbollen för mig så länge jag kan minnas (Panini-bilder). Det är lite samma sak som frisyrer som sticker ut (Pogba, när Rumänien blonderade håret, Neymars spagetti osv.)

Många sajter som skriver om fotboll brukar lista spelare med namn som till exempel: Danny Drinkwater, Creedence Clearwater Couto och Dean Windass.

Sverige–Thailand i dag kl. 15:00. En match som Sverige borde vinna lekande lätt. USA förnedrade Thailand med hela 13-0.

den var inte sålätt som man kunde tro

Jo, ser tyvärr inte ut som ett lag som tar sig hela vägen.

Då är det dags igen. Sverige möter USA och en vinnare ska utses i grupp F. USA är favoriter att vinna matchen men har Sverige en bra dag kan det gå vägen.

Matchen visas på TV4 och C More klockan 21:00.

Inte helt säkert att Sverige vill vinna gruppen. På den slutspelsgrenen finns nämligen värdnationen Frankrike.

Vinner dom så blir de Spanien …

Så nää … förlora e bättre idag

1 gillning

Helvete vilket tryck det varit i USA - Sverige matchen.
Riktigt kul att titta på, synd att de inte vann

1 gillning

Det blir Sverige–Kanada i åttondelsfinal, måndag 24/6 kl. 21:00.

Återstår att se om det var en bra taktik att vila flera av de bästa spelarna mot USA.

Ja tror de var smart ja … förbundsk , gjorde ett bra drag :relaxed:

Mycket underhållande match mellan Frankrike och Brasilien i kväll. Ställningen är 1-1 just nu (efter 70 minuter).

Vinnaren får möta USA i nästa omgång. Den matchen kunde lika gärna vara en VM-final.

Blackstenius! :black_heart:

1 gillning