Fotbolls-VM 2019

Sååå bra !!!

Riktigt spännande match!

TV-tider för kvartsfinaler

Torsdag 27 juni

  • Norge–England — 21:00

Fredag 28 juni

  • Frankrike–USA — 21:00

Lördag 29 juni

  • Italien–Nederländerna — 15:00

  • Tyskland–Sverige — 18:30

Samtliga matcher sänds av TV4 och C More.

Alltså Japan - Nederländerna, det var det sjukaste jag varit med om. Så ovärt att NED vann. Väldigt konstigt att det blir straff så fort någon skjuter på någons arm bara för den inte hinner dra in den. I detta fallet så snuddade den bara ovandelen.

1 gillning

Det bäddar för att sula in bollen mot motståndare snarare än att skjuta på mål

1 gillning

Ja, om den här utvecklingen fortsätter kommer det snart att vara en fördel att amputera armarna som fotbollsproffs.

USA gick vidare utan att ha ett enda skott på mål också. Två VAR-situationer som blev straffar.

England visade sig vara överlägsna mot Norge och gick vidare till semifinal med 3-0. Får möta vinnaren i kvällens match: Frankrike mot USA.

Drygt 30 minuter kvar till avspark mellan Sverige och Tyskland. Tyskland är fortfarande favoriter men inte lika bra som förr och förhoppningsvis kan Sverige överraska i värmen.

Just nu 31 °C i Rennes.

1 gillning

Semifinaler

Nederländerna–Sverige

England–USA

Kom igen nu !!!

Första insläppta målet för Tyskland i turneringen. Bra att det kom tidigt i matchen.

Herregud vilket avslut - tyskarna kämpade verkligen hårt.

3 gillningar

Härlig match faktiskt! @Stefan_Sandstrom förlåt för det jag sa tidigare! Matchen ikväll var bra!

2 gillningar

Blackstenius igen! :black_heart:

1 gillning

:+1:t2::metal:t2:, gött för dom !!!

Då skriver vi in onsdag 3/7 21:00 i kalendern:

Nederländerna–Sverige

2 gillningar

Skulle vara intressant att se tittar statestik… första matcherna tittade väl ingen på… Men nu blev det intressant.

Ja, jag har bara hört om andra länder. I Italien slog de tittarrekord redan i gruppspelet.

Jag trodde Inte heller Nederländerna skulle komma så långt

Nu är det 25 minuter kvar till avspark (om någon har missat det).

Matchen sänds i TV4 (ej TV4 Play @Thor) och C More.

1 gillning