Går det att kombinera två bildbibliotek i iCloud?

Hej.
Har en frågeställning om ICloud och fotobiblioteket. Vi har ett gigantiskt fotobiblioteket som ligger på mitt Apple ID. Jag minns faktiskt inte hur vi gjorde förr, men om nu frun ska ha en iphone och ett eget Apple ID på den. Kan man på nåt sätt shnka foton till mitt apple idy?jag har för mig att förr i tiden kunde a n logga in specifikt på bara iCloud för bildlagring och sen ha sitt eget till Apple app store mm.

Hur funkar det nu? Går det att utan alltför mycket meck få in bilder från hennes telefon till vårt gemensamma bibliotek. Vi har familjedelning på sedan tidigare.

Svaret är nej. Det går inte att kombinera iCloud bildbibliotek på det sättet.

Just edet, som vanligt, Apple gör bra grejor, men inte alltid hela vägen. Familjedelning finns på appar mm men inte på foton som nog efterfrågats i flera år. :frowning:
Då är inte det ett argument med smidig fotohantering för köp av Iphone istället för en Samung

Med iCloud bildbibliotek delar men med delade Album. Manuell hantering men väldigt smidig.

Vad har dom för lösning?

Ingen alls. Men jag tänkte eventuellt att det skulle vara smidigare med Apple och kunna shnka till samma konto. . Men det kräver workarounds, precis som med Android. Jus

Har för mig att delade album har begränsat antal bilder och skalar ner kvalitén på bilderna. Man önskar hellre ett gemensamt bibliotek

5000 bilder per album och max antal album är 200 så då kan du räkna ut själv.
Ja bilden begränsas till 2048 pixlar på bredden

Gör Google Foto av denna anledningen.

1 gillning

Samma här !! Funkar som de ska ! :+1:t2:

De går ju att dela album med bilder appen…

Yes men inte dela hela biblioteket.

1 gillning

Det är det vi kört hittills. Tänke bara att det kanske kunde hänt nåt på denna front. Nackdelen är bara att nu när man har Apple TV så kan jag inte ha Google photo där. Finns säkert en app, men har inte letat särskilt noga. Ultimat hade varit möjlighet till skärmsläckare vis Google photos.

Nope finns ingen app - detta är typiskt dilemmat med de olika ekosystemen. Försöker en blanda finns det alltid något som en får göra avkall på.

Jag kan se scenariot framför mig med ett gemensamt bibliotek. Mannen ta serösa bilder och blir irriterad över fruns onödiga selfies och matbilder :joy:

1 gillning

Har sett en app som heter Eastphoto PRO ochpremium som hävdar att den klarar det. Har dock ej vågat köpa o testa

Hehe, jojo… tur vi har båda MTB som intresse :grin:

Fast å andra sidan så har vi samma foton sen före 2000 talet. :slight_smile: