Gasolgrill

Har börjat kolla på gasolgrill, någon som testat "Austin and Barbeque" ifrån Netonnet...? Mycket fina grillar... Hade väl tänkt mig max 4000-5000 för en grill... Vet att Weber är bäst, så de behöver ni inte nämna... :wink: Men lägger inte dom pengarna...

Jag bytte ut min Weber Original Kettle (kol) Weber Q3000 (gasol) i början av sommaren och är supernöjd. Riktigt stor grillyta.
Plus att Q3000 inte ser lika ful ut som alla andra gasolgrillar, de är nästan alltid stora, fula, rostfria och passar ev. bara in i en amerikansk förort.

Priset ligger även strax under din budget.

1 gillning

Trevligt…! Den ser riktigt nice ut…

Jag tittar på denna nu, gillar tanken med sidobrännaren, kunna koka färskpotatisen samtidigt… :slight_smile:

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/grill/gasolgrill/austin-and-barbeque-aabq-3-2-41b/1006103.9271/

Jag har växlat mellan kol och gasol mycket och de två senaste gasolgrillarna har båda haft kokplatta och en hade stekhäll men inget jag/man använder. Bacon funkar lika bra slänga direkt på grillgallret istället för att behöva diska en stekhäll efteråt.

Och… grillen du länkade är (enligt min smak) en sån där superful rostfri. =)

Jag tror dock jag skulle använda den, slippa springa in som en galning och hålla koll på potatisen :slight_smile:

HAHA, jag gillar dom där! Tycker den e snygg… Smaken e som tur delad… :slight_smile:

Njaa asså den e ”snygg/ bra ” i ett år … kanske 2 … polaren köpte en sån ungefär samtidigt som jag köpte min landman triton , den har hällt super stått ute hela tiden med ett landman överdrag på , så ja rek starkt den - om du minimet vill lägga mera pengar , riktigt bra i sin klass !!!

2 gillningar

Va hände med polarens då?

Broil king är schysst kvalité fast kanske över din budget. Landman är väl mest skit som rostar sönder på ett par år.

Oavsett vad du köper så tror jag du blir missnöjd i jämförelse med en kolgrill.

Sidoplatta verkar trevligt men i praktiken är det tveksamt om man vill offra gasol på att koka potatisen ?

Känns ranglig i både sidobord o chassi , svarta färgen något blek oxå , Ena ”skyddet ” över en brännare nyköpt för den brände sönder . Stabil o bra grillgaller prio när man köper billigt ! :innocent:

Å fan… Skumt…

:man_shrugging:t2: … ja inte är de lätt o köpa rätt … o du vet ju - de man själv har e alltid bäst !! :wink:

1 gillning

Köpte en av de dyraste modellerna av Landmann, rostade sönder på två år trots bra förvaring och skydd. Köpte en billig på ICA Maxi som hette Nordic Season Edison, tre brännare och kokplatta och fungerar så jäääävla bra. Sjukt nöjd loch den kostade inte ens hälften av min förra.

1 gillning

Allt jag har är bäst! :slight_smile: :wink:

1 gillning

Japp så är de ! :relaxed:

1 gillning

Kör också en Landmann gasol. Supernöjd. Har använt sidoplattan två eller tre ggr. Som @Erik sa så vill jag inte slösa gasol på det när jag har någon meter till spisen i köket :smiley:

1 gillning

Har en weber som är ganska enkel med 1 st robust galler. Dom stora grillarna med massa delar är hopplösa att göra rent har jag upplevt.

1 gillning

Antar att det är lite sent ute, men de där billiga grillarna med lövtunn plåt är inte särskilt bra.
Ska du bara bränna på några kotletter eller flippa ett par burgare duger de säkert men i regel har de svårt att komma upp i temperatur och rostar sönder på ett par år.

Lägg till för en weber eller broil king alternativt gå ner i storlek istället.

Funkar grymt bra här! Vintern håller 5+ i Stockholm nu förtiden :sunglasses:

Utetempen har inte så stor betydelse :slight_smile:

Jag menar 3-400 grader, men det är ju inte alla som har behov av det.

300 kommer jag upp i typ… Räcker gott