Gasolgrill

Jag kan väl också rekommendera Q3000 serien. Jag har haft min i … hm… Mer än 6 år i alla fall. närmare 10. Tiden går fort.
Jag har varit otroligt nöjd med den. Jag har också visserligen en Weber kolgrill också. + 10 år på nacken. men mest blir det grillat på gasolen.
Särskilt vinter/höst. bara ut och slänga igång och steka upp nån nötbit.

Värmemässigt är den suverän på att hålla värmen. Minns när jag köpte den och pratade grillar med en entusiast som sålde Weber. Då hade Weber kommit med en billigare serie (ja läs typ 5000) gasolgrillar som liknande de dyra modellerna men skulle konkurrera med Landmand och de billigare märken. Dem rekommenderade han inte, mycket tunnare plåt osv svårt att hålla värmen mm.
Med en Weber Q serie så håller du dig runt din budget och lär bli garanterat nöjd.
(ps de där dyra Genesis modellerna , om de nu heter så fortfarande, var bra, men långt över min budget)

1 gillning

Grymt och höra!!!

Vi funderar på gasolgrill till huset. Vad ska man ha? :sweat_smile:

Weber, inget annat än weber.

Med vänlig hälsning,
En som köpt billigare skit som går sönder efter en säsong.

1 gillning

Det är ju en djungel men vi köpte en 3-brännares Broil King förra året (demoex efter sommaren) och är väldigt nöjda så långt.

Det enda jag tycker är svårt är att hålla nere temperaturen i boxen när man kör större stycken.

Jag har en Weber Q3200 sedan några år, stor grill yta och sidobord som man kan fälla in när man inte grillar så den inte tar så mycket plats. Snyggare än alla stora rostfria plåtschabrak med överdimensionerade reglage. (tycker jag)

köp en Micro istället... samma resultat

Salad Dressing Cooking GIF by Rooster Teeth

4 gillningar

En ytligt bekant har vunnit grill-sm några gånger. De har kört blindtester på folk, någon promille som kan avgöra vad det är grillat på

1 gillning

må så vara. även om jag personligen har svårt att tro det.

1 gillning

Du använder nog micron på fel sätt om du får det att slå lågor från den…

När micron var ny här i Sverige skulle pappa tina två korvbröd, när bröden var svarta och brann var det fortfarande 8 minuter kvar på timern...

2 gillningar

Har också en sån och är överlag nöjd. Jag tycker den är snygg och smidig.

Vad ska man ha där då? :sweat_smile:

Personligen måste du ju försvara dina inköp och då är den en jävla skillnad på smaken. :joy::joy::joy:

Jag köpte denna och är toknöjd!

https://www.k-rauta.se/produkt/gasolgrill-weber-spirit-ii-e-310-gbs-svart/77924076695?gclid=CjwKCAjw3K2XBhAzEiwAmmgrAmD3Z_Vli8zXMVulILM-rjpKVq2U9_L9GyPo4gnYnlL_3CHgrffaphoCseoQAvD_BwE

1 gillning

Bra pris på den nu ju! Du har inte känt att du saknat en sidobrännare?

Inte alls faktiskt, hade det på förra grillen men använde den aldrig.

Änvänder du den? Vad är det vanligaste du kör på den?

Har också sidobrännare på min men aldrig använt.:man_shrugging:

Har ingen gasolgrill än. Tänker att en sidobrännare kan vara lämplig om du t.ex. vill koka potatis eller tillaga något som i annat fall inte lämpar sig för grill.