Gasoltub

bild

Hur kan jag räkna ut hur mycket gasol jag har kvar i tuben? Står stilla i mitt huvud... Skyller allt på julmaten... :rofl:

Räkna ut hur mkt du har kvar ? :scream: d ju omöjligt…

Är det? Ja kanske… Jag har ingenaning :rofl: därför jag frågar experterna… :sunglasses:

Såg precis en video om att hälla kokande vatten på sidan av tuben, och sedan känna med handen… den delen som fortfarande är kall är där de finns gas…

Äh ha två tuber hemma om du har möjlighet, enklast haha slipper du gå den hårda vägen jag gjorde när det tog slut mitt i grillningen
Som tur är så är vårt företag ÅF för AGA hehe

Jag kör med dom komposit, så ser man igenom hur mkt det är kvar

1 gillning

Helt klart bästa alternativet!
Har beställt en till flaska… Har kontakt på jobbet :sunglasses:
Men blev lite nervös nu när jag ska grilla hela nyårs kvällen… men hälla vatten på funkade… :sunglasses:

Full flaska typ PA6 med propangas väger 11 kg när den är full och tom flaska väger 7,7 kilo. Fram med badrumsvågen och väg och räkna så vet du hur mycket det finns kvar.

1 gillning

Tack!
Jag har den stora flaskan PA10

Har du inte en mätare på slangen?

Mäter den verkligen kvarvarande mängd?

1 gillning

What?

Trodde det var det den var till för. Har aldrig kikat oå den faktiskt.
Undrar vad den mäter då…

1 gillning

Jaja, va ju inte jätte dyrt att byta flaska på byggmax… 259:- för den stora som jag har… så blir nog ett byte innan nyår, så den inte tar slut… :man_shrugging:t2:

Åtgång medans man använder den

1 gillning

PA11 antar jag men det är samma förfarande. Tror den ska stå i 20 graders temp annars måste du ha en tabell att räkna om med. Inte så viktigt kanske, mer när man fyller tuber själv med t e x förorenad gas som ska destrueras så de inte blir överfulla. Som sagt en extra tub är nog det som gäller.

1 gillning

Extra får de bli! Man vill ju inte stå utan, speciellt inte så mycket som grillen går här hos mig… Frukost, lunch och middag i bästa fall :rofl:

1 gillning

Finns något på Biltema, inte en aning om det är bra. Men kan ju vara värd 3 dubbelcheese hos McD. :joy::joy::joy:

https://www.biltema.se/fritid/husvagn-och-husbil/sakerhet/gasnivaindikator-2000040639

1 gillning

Fan va Nice! Ska testa!

Byt till kompositflaska istället så ser du nivån med blotta ögat :eyes: Dessutom väger den mycket mindre än stålflaskan, vilket är trevligt vid byte.

1 gillning

Någonstans i Bålsta. :joy::joy::joy::joy:

3 gillningar