Google Assistant är fortfarande den bästa röstassistenten

Från sajten:
Google Assistant är fortfarande den bästa röstassistenten | Teknikveckan


image

Företaget Loup Ventures har även i år undersökt vilken röstassistent som ger de mest korrekta svaren och hur bra de uppfattar användarnas frågor.

Företaget ställde 800 frågor till Siri, Google Assistant samt Alexa och Google svarade rätt på 92,9% av frågorna, Siri 83,1% och Alexa 79,8%. Under samma period förra året svarade Google rätt på 86%, Siri 79% och Alexa 61% så de har helt klart förbättrats under året som har gått.

 

Testet utfördes enbart på mobiltelefoner och Google Assistant testades på en Pixel XL, Siri på en iPhone med iOS 12.4 och Alexa genom iOS-appen på en iPhone. Frågorna som ställdes var bland annat vart närmaste restaurangen ligger, hur man tar sig till en specifik plats, sportfrågor, påminnelser om att ringa upp personer.

 

Via Macrumors

Vi måste göra ett test på svenska…

1 gillning

Blir svårt med Alexa, men mellan Siri och Google borde vi verkligen göra ett! Hade varit kul! Skriv 800 frågor så kan jag börja smörja rösten så länge!

Alexa bör klara “Ombudsman” i alla fall. Vårt stolta svenska utlåningsord.

Och smörgåsbord :slight_smile:

Just det!

Fika e bra oxå

Swedish Fika ftw!

1 gillning

Asså de finns Inge bättre ( ord ) … :cowboy_hat_face::+1:t2:

Undrar hur mycket Siri skulle klara av av dom frågorna som du ställde på filmen med google assistent. Såg filmen nyss men hittar inte tillbaka till den…Hon verkar i alla fall inte vara så bra på matte…Kan du testa?

Kan du inte testa själv?

Jag svarade till Esse ang. att dom tänkte göra en test på svenska. Det skulle vara intressant att se för alla.

Jag är absolut inte intresserad av att visa upp mig :joy:

“det” ska det stå. (korrigerat) Aldrig tänkte jag se dig demonstrera i stället för honom. :joy:

…bixby då?

Nu har jag testat och hon har mycket att ta igen jämfört med googles assistent. Kunde inte slinga slant, översätta språk, räkna den med Pi mfl.