Google Assistant är nu lanserat till vissa av Sonos produkter

Från sajten:
https://teknikveckan.com/google/google-assistant-ar-nu-lanserat-till-vissa-av-sonos-produkter/


image

Dagen som många har gått och väntat på är äntligen här då Google Assistant har lanserats till två av Sonos högtalare, men vi i Sverige får vänta ett tag till.

Det är Sonos Beam och Sonos One som får stöd för Googles röstassistent och än så länge är det bara i USA som assistenten går att aktivera. Vi i Sverige kommer att få vänta ett par månader till innan röstassistenten når våra högtalare.

1 gillning

Kommer de funka exakt på samma sätt som via en av deras egna högtalare? Alltså röstassistenten?

Det tror jag nog!

1 gillning

Underbart :heart_eyes:

Ändrade land till USA på mitt Sonos-konto samt uppdaterade till senaste Sonos-appen (10.2 android). Sen var det bara att aktivera Google assistant på mina två Sonos One :slightly_smiling_face:

1 gillning

Underbart :sunglasses::heart_eyes::kissing_heart::champagne: Nu funkar de i alla rum…

1 gillning

Får testa imorgon.

Men då får du prata engelska?

Nope, svenska!

1 gillning

Har du lyckats få den att spela Spotify i flera rum samtidigt?

Nej inte alls, inte radio heller :thinking:

Grymt! Uppdaterar Android-appen men står bara på steg 1, “Kommer igång…” Och inget mer händer.

Hade redan inställt på USA så nu är det inlagt. Inga problem att uppge en svensk adress.
Skall testa vidare imorgon.
Nu blir det Chernobyl på HBO.

1 gillning

Oj, vet inte… här bara funka det… iOS

Omstart löste problemet men var ändrar jag till USA?

1 gillning

På ditt sonos konto, på deras hemsida.

1 gillning

Jag har lyckats aktivera Google Assistant nu, men den vägrar spela Spotify?

1 gillning

Vad är skillnaden mellan dessa två Sonos-enheter?

1 gillning

Samma här, fick den att spela musik. Inte ens radio.

Oj, ingenaning…