Google Assistant flyttar in i Sonos

Från sajten:
https://teknikveckan.com/sonos/google-assistant-flyttar-in-i-sonos/


image

Väntan har varit lång men nu har Google Assistant på svenska äntligen hittat in i våra Sonos-produkter.

I en uppdatering som skickas ut idag kommer Sonos One, Sonos Beam och deras kommande Sonos Move att gå att använda med Google Assistant. Det betyder att du kommer kunna byta låt, kolla när tåget går, sätta på TV’n och mycket mer med hjälp av rösten. Ninni Lindertz, Marketing Director säger i ett pressmeddelande:

”Vi prioriterar alltid användarnas valfrihet och med Google Assistent på Sonos blir det nu ännu lättare att styra sitt innehåll. Integrationen med Google Assistent är byggd från grunden. Den ger både nya och gamla högtalare med mikrofoner nya funktioner genom en gratis uppdatering i appen. Det är ett viktigt steg på vägen för att kunna erbjuda flera rösttjänster i samma system för våra användar i Norden.”

Detta är den första officiella röstassistent som vi i Sverige kan använda med Sonos och om Alexa någonsin kommer att gå att aktivera utan att ändra land återstår att se. Utöver Sverige så får även Danmark stöd för Google Assistant idag.

Annons: Köp dina Sonos hos HiFi-klubben

2 gillningar

Grymt! Det här tillsammans med Philips Hue HDMI-tjoffsen gjorde tisdagen mycket bättre.

Är det orimligt att hoppas på chromecaststöd? Det finns ju airplay2-stöd redan.

kan man inkludera högtalaren i en google homegroup?

ÄNTLIGEN !!!
Som jag har väntat :heart_eyes:

HDMI-tjofsen ???

Denna:

Inte om du menar en grupp med Chromecast-enheter. Jag var heltaggad på det men gick inte, antar att Sonos är rädda för att man då inte längre tvingas köpa Sonos-prylar.

Det här blir en dyr höst :grin:

synd…

Japp :slight_smile:

Tycker de tänker lite fel. Det är ju detta som hindrar mig från att köpa fler Sonosenheter. Inte tvärtom

Tänker att det är Googles problem att lösa , inte Sonos.