Google Assistant kommer faktiskt till Sonos till slut

Från sajten:
https://teknikveckan.com/sonos/google-assistant-kommer-faktiskt-till-sonos-till-slut/




Sonos kommer lansera Google Assistant till sina produkter under de kommande månaderna. Först ut är USA som får det redan nästa vecka och därefter rullas det ut runt om i världen.

Du måste ha minst en Beam eller One för att tillskansa dig funktionen. Därefter kommer den fungera som en Google Home-högtalare med allt vad det innebär.

Informationen lämnades i Sonos kvartalsrapport där de kunde konstatera att man 210 miljoner dollar och gjorde en förlust på 23 miljoner dollar. Att jämföra med 34 miljoner dollar samma kvartal förra året.

Tipstack till Bubblan

1 gillning

Så verkar det då äntligen vara dags för Google Assistant att lanseras till Sonos Beam och One. Dock står det USA och att andra marknader följer. Vi får hoppas att stöd för svenska kommer snart.

It’s been more than a year in the making, but Sonos will finally roll out support for Google Assistant next week. The company confirmed the launch in its quarterly earnings release, saying that support for the Sonos One and Beam would arrive in the US, with other markets to follow. We knew the feature was likely to launch in the first half of this year after Sonos demoed it and launched a closed beta in January, and now its speakers will be the first on the market to work with both Alexa and Google Assistant.

Men då, later alltså :joy:

Haha - allmänt nu inte bara apple :joy:

1 gillning

Worldwide :man_shrugging:t2::joy:

Här väntar och väntar man så gäller det bara US. :triumph::triumph::triumph:

1 gillning

Kommer till Sverige strax efter!

precis som jag misstänkte: Exakt ett år efter den lanserades…
De hade ett år exclusice med Alexa…

Blir film på den konspirationen!

2 gillningar

Strax efter? Det står ju “with more markets to come over the next few months,”

1 gillning

De e inte strax… :man_shrugging:t2:

Dessutom skulle ju Assistant lanserats redan förra året. Så litar inte så mycket på Sonos i det avseendet…

1 gillning

I Sonos-sammanhang är det väl det närmsta vi kommer strax :slight_smile:

1 gillning

Jag är optimist!

1 gillning

Sant :smiley:

Jag är en otålig optimist. :wink:

Utrullningen börjar idag i USA, därefter en ny batch med länder i juli, tyvärr är inte Sverige med då utan vi kommer att få vänta till senare.

1 gillning

Sverige alltså, sist på bollen… :crazy_face::gun:

Något nytt på den här fronten? Kan de tiga ihäl frågan?

Tänker mig augusti.