Google Pixel 3a/XL

Tycker det är lite inslag här om denna gamechanger så skapar en tråd :blush:
En hygglig mellanklass-lur med premium-kamera.
Vad tror ni detta gör med smartlurarnas marknad?
Kameran har ju varit tillverkarnas heliga graal för premium och Google vänder upp och ner på tillvaron.

Detta är kanske nya Nexus-telefonen vi alla väntat på… för fram tills nu verkar ju Google haft aningen svårt att hävda sig med sina egna lurar.

Jag har i alla fall beställt en.

2 gillningar

Vad jag fattar det som så är Kamerna inte lika bra som den på Premium lurar.

vilken tog Du?

Spännande.
Recensionerna hittills har godkänt den och vurmar över kameran.
Tror vi att andra kommer följa denna strategi?

Skillnaden är väl att mjukvaran för kameran tar lite längre tid pga sämre processor men bilderna är i stort sett identisk med pixel 3’s hyllade kamera.

Är det tre års uppdateringar av Android på dessa också?

Jepp

Är det minst tre år eller max tre år?

Ja :slight_smile:

1 gillning

Finns det någon anledning till att vi inte får köpa telefonen via store.google.com när man bor i Sverige?

Japp, Google jobbar inte med Sverige :slight_smile:

Väldigt tråkigt, hade varit skönt att kunna gå över till Pixel 3a XL. Går den att köpa utomlands och använda i Sverige med ett Svenskt SIM & Gmail konto?

Jag köpte min Pixel 2 XL från https://www.clove.co.uk, snabb leverans och väldigt bra hjälp och support kring köpet. Då (för 1,5 år sedan) stod de dessutom för garantiärenden så att jag kunde skicka min telefon till Clove och de skötte ärendet mot Google. Vill minnas att de nu är officiellt distributör till Google och inte kan/får göra så längre, men kanske värt att kolla upp iaf.

1 gillning

Så länge Google inte lanserar deras telefoner i fler länder kommer den inte göra speciellt mycket avtryck.
Om du frågar vanligt folk på gatan har dom ingen aning om vad Pixel är.

@mrTravolta, beställde just en pixel 3a xl från Clove. Fick ngt Mail om ”important aditional information” om att som jag tolkar det att om man är första kund, som jag, och om man har problem med betalningen, så ska man skicka in bild på körkort och adress??

If this is your first time ordering from Clove Technology and your bank’s 3D secure procedure has not been completed, please see the two options below:

A) If we are delivering to the registered cardholder’s billing address

Please reply to this email and attach a copy of your driving license or other official documentation with your name and address clearly visible.
We understand that you may wish to conceal some information and this is OK.
Also, if you would prefer to do option B instead (provide the authorisation code) that is OK.

Nu är mina pengar dock reserverade, ej stött på problem, ska jag bara avvakta och se vad som händer?

Bara avvakta, verkar som det fungerade.

Skickade en bild på mitt körkort samt adress. Suddade ut de 4 sista dock men men. Ska nog gå bra :wink:

Ett körkort är ju lätt att Photoshoppa ihop så det är väl rätt så effektlöst att begära. Då är det ju bättre de kräver PayPal med validerad adress kan man ju tycka.

1 gillning

Kan inte minnas att jag behövde göra det men var ett tag sedan. Känns som en seriös ÅF så ska nog gå bra. Berätta gärna vad du tycker om den sen.

1 gillning