Google ställer in Google I/O

Från sajten:
image

Även Google har sällat sig till alla företag som ställer in sina event på grund av coronavirusets spridning.

Det är Google utvecklarkonferens Google I/O som skulle ha gått mellan tolfte till 14 mars. Men nu har Google skickar ut mejl till deltagarna där Google meddelar att årets utveckla konferens ställs in. Det är första gången sedan 2008 när Google först började med sina utvecklarkonferenser som Google har behövt ställa in.

Utöver att Google brukar presentera en massa nya verktyg för utvecklare så brukar det även presenteras en hel del konsumentvänliga nyheter.

Personligen (med en fru inom sjukvården) tycker jag detta är lite överdriven reaktion.

1 gillning

Tänk all den badwill för det företag som håller sitt event och någon mot all förmodan skulle bli sjuk.

2 gillningar

jo den biten köper jag…

Skall bli intressant hur dom gör nu med att få ut sitt budskap till utvecklarna. Och om det kommer påverka kommande lanseringar.
Själv tror jag inte det kommer göra så stor skillnad. Det mesta sänds ju live över nätet och det är ju den vägen dom flesta får sin i formation.

2 gillningar