Hantera/bränna ISO-filer på iPad Pro

Är det någon som känner till någon app som kan hantera och bränna ISO till ett anslutet USB-minne på iPad. Har sökt med ljus och lykta men kan inte hitta något

Ska du bränna en iso till ett USB-minne? :thinking:

”Bränna” rättare sagt. Men skapa ett bootbart USB-minne tex.

Att skapa ett iso-arkiv finns inbyggt i iOS. Hittade lite info här.

Man får göra en genväg med två steg. Steg 1 skapar iso-filen från de filer man markerat, steg två sparar den. Se till att i genvägens detaljer aktivera “Visa i delningsblad” så får man upp genvägen när man markerat några filer och trycker på dela.


Vet inte om det går att spara till ett usb-minne som dessutom blir bootbart. I mitt fall (testat på en iPhone 7) kan jag bara spara till iCloud Drive eller Dropbox, har ingen adapter att ansluta usb-minne. Men när jag öppnar iso-filen via iCloud på min mac monteras den som en skiva med namnet CDROM på skrivbordet precis som förväntat.

Till vilken typ av enhet ska du skapa boot-skivan?

Tack för tipset!

I mitt fall så har jag redan färdiga ISO-arkiv som ska läggas på SD-kort som ska sitta i flertalet Raspberry PIs.

Finns fortfarande tillfällen man hellre jobbar med en “riktig” dator, även om iPadOS numer kan vara enda arbets-OS för ganska många…

Helt klart är det så. Jag försöker att ersätta datorn till stor del och bara ha iPaden i väskan ute hos kund så det är därför jag försöker gå igenom om de flesta arbetsmomenten går att genomföra från ipaden.

1 gillning

iPad Pro [är / är inte] en dator… :wink:

https://www.applearchive.org/2017-feed/ipad-pro-isisnt-unreleased-ad

Spännande, du får gärna dela med dig av fler tips sedan när du fått ihop allt!

balenaEtcher?

Jag använder BalenaEtcher på Macen men det går inte att använda direkt från iPaden. Det är där mitt problem ligger. Jag vill ha den typen av mjukvara till iPaden, men det verkar vara sämre med det.