Här är designen på IKEA Symfonisk

Det kan ju vara så att IKEAs högtalare inte får Airplay2 så man måste skaffa en Sonos högtalare om man vill ha det, och då konkurrerar den med Play:1 men blir ett komplement till det övriga sortimentet… killgissning på hög nivå här.

1 gillning

Ingen dum gissning faktiskt!

De har sagt att de kommer ha identisk funktionalitet.

När var hur?

“The devices from the collaboration will run on the Sonos app, offering access to all the music services, universal search and all the other features Sonos offers They will also have both Alexa and Google Assistant support from what we understand at this stage, so they will be smart.”

“[Ikea] take the same view we do to assistants, which is that [devices] should support multiple [assistants]. We are very much of the same mindset … we share a view of the smart home and the way it develops over time and so we can look for them to offer multiple agent support.”

Om det och strategin kan en läsa här: Sonos CEO: Ikea Symfonisk will provide a 'taste' of the Sonos e

Tack!

1 gillning

Ja, men identisk funktionalitet med Play:1 och Sonos:One är både identisk och olika :sunglasses:

De pratar om assistenter och det har inte Play:1 alls som du ju vet :slight_smile:

Trevlig design faktiskt!

Ljudet får vi höra senare… :sunglasses:

Intressant, får provlyssna när den kommer. Är dock mer sugen på HomePods. Testar i dagsläget lite Google Home minis. Smidiga men inget för att lyssna musik på,

Jämföra HomePod med Minis är som att jämföra Äpplen med… citroner?

HomePod är verkligen min favorithögtalare alla kategorier och då har jag även en Google Home Max och en Sonos Beam hemma.

Nej, jämför dom sa jag aldrig. Bara testar :wink:

hehe ok :slight_smile:

1 gillning