Har inte HomeKit varit jäkligt skakigt på sistone?

Tycker att tillförlitligheten på automationerna varit låg den senaste veckan. En del funkar som de ska, en del inte alls… .

Får också “Misslyckades” av obegripliga skäl, time outs förmodligen, och en hel del tillbehör vars status inte uppdateras i appen, trots att jag “manuellt” kan ändra status på dem.

Håller de på och rullar ut ramverk för 12.2 tro?

Bra fråga, har upplevt en del skakighet senaste halvåret. Får ofta upp uppdaterar på alla tillbehör, otroligt irriterande.

Gjorde om min setup igår då jag upplevt strul senaste dagarna, nu funkar de fint igen. Har inte så mycket så va enkelt och gick fort.

OK, du deletade allt och började från scratch alltså - hemska tanke :weary:

Har gjort det jag med, funkar kalas ett par veckor sen börjar skiten igen :-/

Japp, men de löste sig… for now… :rofl:

Men va fan… kanske ska skita i HomeKit då…:man_shrugging:t2:

Jag fick upp den här, var illa tvungen att nollställa :frowning: som tur var så hade jag precis gjort en backup med appen Controller

1 gillning

Åfan, kan man göra backup på det?

1 gillning

Funderar på att det kanske inte är helt bra att lägga hela sitt hems ljus och ljud på en och samma central server på det sättet som vi gärna gör.

Samma här. Svajigt minst sagt. Tillbehör ”svarar ej”, ”uppdaterar”, notiser fungerar ej som de ska (frugan har stora problem), skakiga automationer… vad händer?..

Är inte de tanken? Och apples tanke också att vi ska kunna samla allt i HomeKit… :thinking:

1 gillning