Har någon sett alla Marvel i rätt ordning?

Om man bortser från serierna så ska Captain America The first Avenger vara första filmen och sista är senaste Spider Man (totalt 22 filmer). Någon som har sett samtliga i rätt ordning enligt tidsaxeln?

https://www.amctheatres.com/amc-scene/the-best-way-to-rewatch-the-mcu

Alla vet jag inte men dom som finns på iTunes har jag nog sett dom flesta.

Ordningen är jag inte säker på men sett dom när dom dykt upp på iTunes.

I rätt ordning?

Enligt den korrekta tidsaxeln :slight_smile: Kolla länken!

Nu är jag inget fan av Marvel, men har nog sett dom flesta filmerna. Dock huller om buller!

But why!?:sunglasses:

Helt sinnesjukt, ville bara veta om någon är sjuk nog :joy:

1 gillning

not yet… Men lär hända

1 gillning

Har man sätt alla filmer när dom släppts så har man sätt dom i rätt ordning? Så lär väl va rätt många tänker jag… :man_shrugging:t2: Jag har iallafall sätt en del av varje film, somnar oftast :joy: Räknas de då? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Du är för söt… självklart räknas det.

Men du ställer den uråldriga fråga: Är inte den rätta ordningen i den ordning de släpps. Starwars är ju exempel på det…

1 gillning

Just fan, finns ju fler som släppts fel… :joy: Eller så ser man dom fel efter dom redan finns… Ett exempel hos mig är sagan om ringen, såg som i helt fel ordning…
:joy::gun:

Inte sett… kommer aldrig se

Har sett fragment i helt fel ordning, dock inte alla.

1 gillning

Sett en majoritet av filmerna, dock i helt fel ordning. Vill se alla men det får bli den ordning det blir.

Jag har sett alla till och med Endgame 2 gr i ordning :slightly_smiling_face:
Hittade denna guide

1 gillning

Ser avancerat ut!

Intressant ordning kanske nästa gång jag plöjer igenom alla :slightly_smiling_face:

Nja inte direkt
Men har inte sett alla serierna dock :slightly_smiling_face:

Sett alla utom senaste spider-man, men i ordningen de släppts.
Sett alla serierna med :slight_smile:

Dessutom, finns en snubbe som gett sig på att pussla ihop alla x-men serietidningar i någorlunda kronologisk ordning, inklusive solo-spinoffs osv från starten på 60-talet och framåt.
Tror det var en sådär 8 år sen jag började, har kommit igenom över hälften nu åtminstone.

Om man räknar bort serierna (även om jag mer eller mindre sett dom i ordning också) så har jag sett alla filmerna i rätt ordning. Sjukt bra filmserie, såg Endgame igår och wow säger jag bara! :raised_hands:t3: