HBO ligger nere

Från sajten:
https://teknikveckan.com/filmochserier/hbo-ligger-nere/




Var du en av alla oss som planerat att se säsongspremiären av Game of Thrones nu på morgonen efter att första avsnittet släppts inatt?

I så fall blir du nog besviken av att HBO Nordic och HBO NOW ligger nere. Hur det är med HBO NOW vet vi inte än

Men det är inte svårt att misstänka att det kan ha blivit en större anstormning tittare än vad HBO servrar klarade av.

 

Fail!

Sjukt … de hände ju ”förr” när man skulle deklarera på nätet … och nu tydligen … dom räkna inte med att de skulle vara mer än 17 st samtidigt , som en vanlig natt …

För egen del bestämde jag mig för länge sen att invänta hela säsongen för en binge i mitten av maj, bland annat av denna anledning.

Hur kan det komma sig att HBO Nordic efter så pass många år på marknaden fortfarande inte klarar av att leverera sin tjänst efter all hype med annonser överallt i flera veckor? Det är skamligt. Och i det fall att det skulle råka fungera så är upplösningen typ 320x240 och går inte att se på annat än max en 14” skärm.

Jag har betalt för HBO Nordic varenda månad sedan dom lanserade, trots att jag i långa perioder inte alls använt tjänsten. Den här typen av debacle får mig dock att fundera på att kasta in handduken och besöka första bästa torrentsajt så att jag kan se det jag vill se i vettig kvalitet.

I övrigt är det ofattbart att världens största TV-produktion år 2019 inte går att se i varken 4K eller HDR. Random dussinserie på Netflix ser i dagsläget sjukt mycket bättre ut än mastodont-episka produktionen GoT.

Kom in i matchen, HBO. Det är inte 1980 med exklusiv distribution i amerikanska, analoga kabel-TV-nät längre.

Det är är ju helt sjukt!

Katastrof !!!