HBO Nordic låter dig ladda hem tv-serier och filmer

Från sajten:
https://wp.teknikveckan.com/hbo-nordic-later-dig-ladda-hem-tv-serier-och-filmer/


image

Från och med idag kan iOS-användare ladda hem filmer och tv-serier via HBO Nordic för att titta på även utan internet.

HBO Nordic införde idag möjligheten att ladda hem material att titta på även utan internetanslutning för alla med iOS. Enligt HBOs presstjänst kommer det inom mycket kort till Android också.

HBO Nordic

Foto: Skärmdump från Feber.se

Du kan ha upp till 25 filmer eller avsnitt nerladdade på en och samma gång.

Via: Feber.

1 gillning

Hur efterfrågad är en sådan funktion egentligen? Vet att den finns även hos Amazon Prime, Netflix och Viaplay men jag har aldrig laddat ner en film eller tv-serie offline från någon av playtjänsterna.

Till flyget.

Till barnen!

Tänkte inte på det. Jag är flygrädd och beställer in något för att lugna nerverna och somna så fort som möjligt.

1 gillning

Styrkekramar.

Sonen har ett simkort med fri surf i sin iPad. Sedan finns det Wi-Fi i alla bostäder vi rör oss mellan.

Sim-kort gör ingen skillnad när man sitter på flyg, gotlandsbåten etc :slight_smile: Guuuuld värt med offline :slight_smile:

Äntligen HBO! Dealbreaker för mig, reser en del och det är fantastiskt skönt att tanka ner serier innan man sitter fast i en flygstol i närmare ett dygn.

Jag får erkänna att jag inte visste att det fanns alls förrän en kompis berättade det innan vi drog på fyra veckors semester över jul och nyår. Inte för jag kollar så mycket på film på flyg och semester. Men guld värt att det går. Tror det var någon c-serie jag laddade ned från ViaPlay.

Kör företagsabonnemang, och tyvärr har vi endast 20gb surf hos Telia… Så offline e de jag lever på!

Ligger en uppdatering i Googles playstore som ska ge samma sak till Android också nu. Bra att ha när man åker till stugan och bara har mobilt bredband bakom wifi istället för den gbit/s man är van vid hemma.

1 gillning

Äntligen!

Jag använder det varje dag till mina tågresor… Dålig täckning på tåget…

En stor tumme upp för nya designen på teknikveckan.com:+1:t2:

Kul att du gillar!