Here we go again and again and again

Kommer aldrig köpa en produkt från Ring.

Jag har påmint gång på gång på gång om detta i alla trådar som dykt upp sista tiden gällande alla Ring-produkter.

Dessutom har de gjort andra saker också, som att lämna ut kartor till polisen som visar var alla kameror befinner sig.

Håller mig till en Ring-produkt, Doorbell v2. Den får man titta hur mycket man vill i. 2-faktorsautentisering påslaget naturligtvis. :smiley:

Därför mycket intressant med Eve Cam som är en ren HomeKit kamera, kan bara hoppas att dom kommer med kamera och lås till dörren också. Har undvikit kamera i hemmet av just denna anledning, HomeKit Secure Video har fått mig att tänka om.

Köp aldrig övervakningskameror, de kommer att bli hackade.
Eller insiders.

Och köp inte en smart-TV, router, smart glödlampa, telefon ALLA blir hackade.
Eller förresten… köp inte något uppkopplat överhuvudtaget! Allt blir hackat!
Köp en stuga i urskogarna och koppla aldrig upp dig så är du säker! :wink:

4 gillningar

Kul kille!

Man får ju göra en riskbedömning på hur mycket man är beredd att förlora.
Bryr man sig om någon okänd kan se ditt hem?
Verkligheten visar att dessa kameror har gott om säkerhetshål.

Telefon och router är ganska mättade marknader och därför säkrare överlag. Men givetvis bör man vara uppmärksam på vilken tillverkare man väljer.

Det är ganska långt ifrån att göra en riskbedömning till att man inte ska köpa en övervakningskamera för att den förr eller senare kommer bli hackad.
Foliehatt på!

2 gillningar

Med tanke på att de blir hackade/exponerade på löpande band, jo.

Det där internet har jag aldrig förstått mig på, nog inget jag kommer använda då det verkar lite farligt.

2 gillningar

Du får ju ta och ge dig nu :slight_smile:

Alla blir hackade, “insiders”, hur lätt som helst, gjort med ett enda klick, etc etc…

Du har inte rätt någonstans, folie hatt på :slight_smile:

Eller?

https://hacked.camera/

O.s.v

Allt det där vet alla redan.

Du säger att alla blir hackade, vilket är felaktigt.
Du säger att det görs med ett klick, vilket är felaktigt.
Du snackar om “insiders”, vilket är så tramsigt så jag inte vet vad jag ska säga :slight_smile:

Foliehatt på.

Just kameror(och mikrofoner) tycker jag gott man ska vara försiktig med. Det är väl få av er som skriver folihat som har qwerty som lösenord? Jag tycker just kameror(och mikrofoner) som kan komma åt väldigt personlig information allt för ofta dras med säkerhetsproblem. Jag är på jakt efter kameror men har ännu inte slagit till då jag inte hittat en bra lösning på lagring/säkerhet.

1 gillning

Netatmo Welcome med HomeKit Secure video :slight_smile:

1 gillning

Du ser ju själv att allt blir hackat.

Var skrev jag om klick?

Du är medveten om att hela tråden handlar om just insiders va?

Verkar inte helt säker, Testing the “Netatmo Welcome” Smart Camera — Hardware Hacking | softScheck

Tack! Men… Är ute(!) efter en utekamera. Borde finnas en lista med KomeKit Secure Video-kameror. Finns det?

Är faktiskt osäker på om det finns någon med HK secure för utomhusbruk!

Exakt, jag har inte hittat någon ännu.