Hockey-VM 2019

En tråd där vi kan diskutera hockey-VM 2019 i Slovakien. Ryssland är stora favoriter i år men Sverige ska ha en chans att ta sitt tredje raka VM-guld.

Sverige inleder gruppspelet i kväll kl. 20:15 mot Tjeckien. Matchen går att se på SVT, SVT Play och Viaplay.

Kul med hockey och så snart gruppspelet börjar närma sig slutet taggar man ju alltid upp.

Om någon känner att dom inte kan få nog av Grönborg så finnes en AI-version som kan hålla dig sällskap dygnet runt :joy:

1 gillning

Kul! Även om hockey VM tappat lite på senare år tycker jag.

Härligt! Gruppspelet kommer jag nog inte se så mycket av. Men lagom till att slutspelet drar igång brukar jag tagga igång och känna för att sitta bänkad framför lite bra sport igen.

Ovanligt sent VM i år med fler NHL-spelare. Tror att det kan bli bra även om hockey på NHL-rink är roligare. Trist att det inte blir någon World Cup (Canada Cup).

1 gillning

Som gammal hockey målvakt är de så otroligt nice att veta att Lundqvist kommer vakta mellan stolparna :champagne::sunglasses:

Som gammal hockeyspelare anser jag att VM bör spelas varannat eller vart fjärde år, inflation i skiten nu, helt fel tid på året med

Fast den stora turneringen i hockey är OS var fjärde år. Fotboll har inte den på samma sätt (OS i fotboll är en U23-turnering med viss dispens) och därför är VM den stora turneringen var fjärde år.

Jag tycker att det är fint med ett hockey-VM som avslutning på säsongen (även om NHL ofta håller på ända in i juni).

Trots att det är ishockey VM kommer vi se tomma bänkrader. Jag kan inte tänka mig att värst många vill åka till Slovakien. Antingen Sverige eller Ryssland vinner. För att inte få mer publiktapp måste man minska på turneringar som får publiken att längta till matcherna.

Vad yrar du om? Matchen i kväll är i princip slutsåld. Finns bara VIP-platser kvar. Finns inte många biljetter kvar till slutspelet heller.

1 gillning

Bra för arrangörerna, men om värdlandet och favoritländerna förlorar tidigt då lär dom inte invänta finalerna. Eftersom det är första dan och Sverige som spelar så känns det som halvtomt på läktarna. Det lär vi få reda på om några timmar.

Det blir inget straffdrama som avgör detta VM:

1 gillning

Helt rätt

Fullsatt.

1 gillning

Tung inledning på turneringen för Tre Kronor. Tidiga motgångar brukar visserligen inte säga så mycket om hur det kommer att gå i turneringen som helhet. Tvärtom kan det vara bra att åka på en nit direkt.

Bra !!

Italien–Sverige i dag klockan 16:15. Hade varit intressant i en sport med boll.

1 gillning

Får hoppas på seger idag då!

Italien ska Tre Kronor kunna slå med bakbundna händer före frukost.

Som sagt, Italien–Sverige 0–8.

1 gillning