HomeKit Secure Video för allas plånböcker?

Från sajten:
image

HomeKit Secure Video är på mångas läppar just nu men utbudet av kameror med stöd är det få av. Eufy vill nu ändra på detta med två nya inomhuskameror till riktigt bra priser!

Företaget Eufy tillverkar en mängd olika produkter för det smarta hemmet och har även ett antal olika kameror ute på marknaden sedan tidigare. Dock är det med sina två kommande kameror som fler börjat få upp ögonen för Eufy. De släpper en pan & tilt-kamera för endast $49.99 och en vanlig för $39.99 vilket väl får anses vara ett otroligt kap.

Apple HomeKit & HomeKit Secure Video

Inte nog med att de båda inomhuskamerorna har ett tilltalande pris, de har också stöd för såväl Apple HomeKit som HomeKit Secure Video samt 2K-upplösning.

I en recension på YouTube får Eufy Indoor Cam 2K Pan & Tilt en genomgång och den verkar vara fullproppad med funktioner som rörelsespårning, d v s att kameran kan följa dig eller någon annan när du rör dig runt i ett rum. Dessutom har kameran möjlighet att spela upp förinspelade meddelanden till ditt husdjur som aktiveras om det hoppar upp i soffan. Inställningar för att göra skillnad på djur och människor finns också och lagring sker på olika sätt; lokalt, NAS eller i molnet.

Ta del av recensionen ovan och alla funktioner som kommer med denna kamera och svara sedan på frågan:
– Hur många ska du själv köpa?

Förhoppningsvis dyker de upp här i Sverige också annars bör de väl kunna beställas via Amazon eller av handlare i Storbritannien.

Källa: HomeKit News

2 gillningar

Perfekt ju, både snygg med många bra funktioner och billig. Blir nog 2 st.

Klarar en sån här att sitta ute skyddad under en balkong och en bit in så snö och regn inte kommer åt den. Pallar den med tempvaritionerna under årstiderna?

Enligt hemsidan:

bild

Japp, sett detta men undra iaf om den sitter skyddat… frågan är om den tar stryk under nollan. Att den kanske inte funkar vid -5°C är en annan sak, bara den kommer igen när tempen stiger…

Min erfarenhet av att göra inomhusgrejer ute är att det brukar funka om de sitter skyddat till och de alltid är påslagna.
Kör nätverksswitchar, smarta uttag och en AirPort express på ställen där det blir många minusgrader på vintern.
Med det sagt så är det ingen garanti att det funkar med den här kameran.

2 gillningar

Tack, det är så jag tänker också… man får väl prova med den ena, sk!ter det sig så får man väl köpa en till och sätta i en bur med litet litet pyttelitet värmeelement :slight_smile:

1 gillning

Nån som vill beställa ihop med mig? Ska ha 2 st. PM:a

Har sett dessa på olika sidor och denna och aqara g2h verkar intressanta, framförallt ur prissynpunkt. Men verkar också ha ok funktioner och bildkvalité.

Tänker att det är svårt att veta på en ny produkt och att man antingen får chansa eller följa spec.

Vilket pris blir det när de landar i Sverige? Bor på västkusten och hade gärna betalat 1000kr för två stycken av de utan pan n tilt. Men vet inte om det hamnar så lågt i pris.

Från USA brukar jag räkna med ca 1,35-1,40 x USA priset… men svårt att veta exakt då det är så olika beroende på produkt.
Är vi flera så sparar man ju in på frakten från USA och det minskar också priset vid införsel per enhet.
Skumt att man får införsel på totalbeloppet etc och det inkluderar frakten… va fan nu den har med varans värde att göra??? :-/

Det sket sig direkt, går bara att välja USA som land för adressen och hittar inte att köpa från nån annanstans just nu :frowning:

Får väl vänta till dom hamnar i någon EU shop…

Ja man får väl vänta på det.
Tyvärr brukar priset ha en förmåga att dubblas innan de når Europa/Sverige. Tycker ofta man läser om ”billiga” saker som hinner bli mycket dyrare innan de når hit. Och då brukar jag känna att man lika gärna kan lägga lite till för att få ett mer premiummärke och svensk återförsäljare med bättre retur och garanti-möjligheter.

1 gillning

Jag blev lite sugen på deras trådlösa system. Inte så farligt i pris heller. Man kanske skulle beställa ett sånt. 50$ i rabatt nu med…

Det har alltid varit svensk moms på frakten utanför EU.

Jag vet, men det gör det inte mindre löjligt!

Nån som är sugen på något om jag beställer? Beställer till en bekant i ISA, sen skickar jag hem det därifrån isf.

Visst är det löjligt, att lägga på moms på en frakt, moms är ju en försäljningsskatt på varor kan man ju tycka. Det är ju illa nog att man får betala det på varans pris.

Speciellt som 99% av frakten sker utanför sverige :-/
Som att behöva betala svensk moms på en resturang i Hamburg för att man 30 minuter senare kommer till Sverige med flyg…

Dessutom betalar man för frakt till bostad/serviceställen men Postnord tar ändå ut en avgift för att köra den vidare till mottagaren???

Risken finns ju att du dumpar avfallet i Sverige. :rofl::rofl::rofl::rofl: