HomePod - när släpps den i Sverige?

Ska man våga hoppas att Apple släpper Siri på svenska till HomePod? Vad tror ni? Den har ju varit ute i 2år eller ngt nu väl? Kommer vi någonsin få hit den till Sverige, och kommer man någonsin kunna prata svenska med fröken Siri för att tända lampor, slå på uttag, starta musik mm? :slight_smile:

Tankar och reflektioner?

1 gillning

Jag pratar med Herr Siri AKA Min engelska butler.

Det ända jag saknar egentligen som inte går idag eftersom jag kör svenska på iPhone är att styra HomeKit.
Annars funkar det helt okej med engelska.

Är just homekit-styrning jag hade använt den till främst + musik då såklart. Har 8 Google Home mini här hemma idag som används KONSTANT till allt möjligt. Spela musik på ungarnas rum, timers i kök, mysmusik i hela huset vid bjudningar, men FRÅMST genom att styra alla lampor uttag, dammsugare mm. Så det hade jag saknat att ej kunna göra på en HomePod (på svenska). Ungarna sköter sina lampor med sina ghm, sätter på sina spellistor mm. Allt det hade gått förlorat :confused:

Där är Google faktiskt grymt att ha spec med deras minis för drygt 200-500kr/st.

Men hatar att blanda olika plattformar mm. Apple är Apple och Google är Google. Så ja, får kanske köra vidare på Google vad gäller smarta hemmet vad gäller styrning mm. Men även om jag kör allt med röst så är ändå homekit på telefonen öppen konstant för styrning när man ej vill prata. Så ja…

När det kommer till röststyrning för HomeKit sker det bara med Watch för min del.

Fick tre Google Nest Mini genom YouTube och dottern använder en. Riktigt dåligt ljud i dom. (jag är ganska kräsen när det gäller bas).
Så inget för mig. Men kör GA i mina Sonos.

Ja hade man bara varit 1-2 i hushållet så inga problem. Men nu är vi 4 plus en svärmor som är här ofta och som precis lärt sig Google här hemma :rofl:

Ja ljudet är inget att skryta om direkt… men funkar som låg bakgrundsmusik vid middagar eller dyl. Men inget man drar fram på ”festen” :wink:

Hos mig funkar det, jag säger bara: Tänd lampan eller släck lampan, funkar alltid klockent. Jag har inte ens HomeKit utan bara en sambo. :rofl::rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

På festen stänger man av HomePoden, tar fram spriten och underhåller gästerna. :rofl::rofl:

2 gillningar

Sant visserligen :wink:

2 gillningar

Jag kör samma! På den i köket, på den i sovrummet så har jag en irländsk kvinna

4 gillningar

Laddar ner nu. Se om jag får upp det. :grimacing:

1 gillning

Funkar!

4 gillningar

ÄNTLIGEN!!!

Att folk kan bli så glada när de får prata modersmålet med en högtalare. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Det är inte helt lätt att få engelsktalande Siri, Sonos eller Alexa att starta Sveriges Radio P4 Malmöhus.

Skånska kom också i den här uppdateringen? :wink:

2 gillningar

Jamen dåså.

2 gillningar

Hur använder man intercom på svenska? Kan jag säga nått på iPhone så den spelas upp på nån speciell HomePod ?