Huawei utreds på flera plan

Från sajten:
https://teknikveckan.com/huawei/huawei-utreds-pa-flera-plan/

Huawei kom från i princip ingenstans och etablerade sig snabbt som en telecomjätte av rang. En granskning av The Wall Street Journal påvisar att detta skedde genom delvis fult spel.

Enligt en svensk man som intervjuas användes det svenska kontoret som strategiskt etablerats mitt emot Ericssons i Kista. Där samlade man både teknik och anställda som man norpade från konkurrenterna. Konkurrenter som visserligen har varslat rätt många personer genom åren. Och att köpa produkter från konkurrenterna på den öppna marknaden och se hur de är gjorda är knappast olagligt.

Men enligt WSJ (Betalvägg) så misstänks bolaget mer direkt stulit teknik och immateriella rättigheter från företag och perseroner.

Huawei verkar inom framförallt två segment här i norden, deras infrastruktur för att bygga mobilnät samt deras mobiltelefoner till privatkonsumenter. I båda branscherna har de seglat upp som både prisvärda och högkvalitativa alternativ.

Via DN.se

De stal framför allt en av våra favoritanvändare av iPhone, nämligen herr Teknikveckan i egen hög person. :wink:

Äsch, @Esse insåg bara var gräset var grönast :smiley:

Dessutom…

main-qimg-4af8e4dc5cc1eaaa494eb39b4901329c

:kissing_heart:

Det var några år innan han anlitade en hel arme av Patent-jurister :slight_smile:

Nej då, jag kör fortfarande iPhone!

1 gillning

@Zop Härmed godkänner jag användandet av denna meme.

download