Huaweis nya flaggskepp ser ut att behålla flärpen

Från sajten:
https://teknikveckan.com/nyheter/huaweis-nya-flaggskepp-ser-ut-att-behalla-flarpen/


image

Reklamfoto på vad som verkar vara kommande Huawei Mate 30 Pro har dykt upp på Twitter. Vi kan förvänta oss nya Kirin 990-chipet och betydligt snabbare laddning.

Can be 100% sure, this is a real poster leaked. pic.twitter.com/WgUiaGUTR4

— Ice universe (@UniverseIce) August 27, 2019

Precis som med kommande OnePlus 7T och 7T Pro verkar det som att vi kommer få se en rund lösning för kamerorna på baksidan.

Flärpen är kvar och det innebär med stor sannolikhet att Mate 30 Pro precis som föregångaren Mate 20 Pro har mer säker ansiktsigenkänning än traditionella Android-mobiler.

Via Swedroid.

Huawei “lånar” flärpen från Apple och Apple “lånar” kamera utseende från Huawei :slightly_smiling_face:

Apple var väl dock inte först med flärp.

Är Mate en bättre variant än vanlig P30 Pro? Jag trodde att P30 Pro var deras flaggskepp.

Mate X Pro = Flaggskeppet
P30 Pro = fotoflaggskeppet

Man kan helt enkelt se det som att de släpper två flaggskepp per år som är extremt lika.

För flaggskepp har automatiskt bra fotomöjligheter och fotoflaggskepp har automatiskt flaggskeppsspecar i övrigt :slight_smile:

Nu blir jag förvirrad. :slight_smile: P20 Pro är bra billigare än Mate P20 Pro. Jag utgår ifrån att det sistnämnda är en bättre telefon (förra årets flaggskepp).

P30 Pro släpptes för tre månader sedan (förresten utan flärp) och är idag nog deras flaggskepp (dyrare än båda P20 modellerna). Är det så att Mate P30 Pro blir deras nya flaggskepp när den kommer ut? :thinking: När sker det förresten?

Mate 20 Pro är dyrare än P20 Pro ja - olika årsmodeller och olika arkitekturer.

Mate 20 Pro och P30 är syskontelefoner. Inte Mate 20 Pro och P20 Pro.

Precis som Mate 30 Pro och P40 kommer bli syskontelefoner.

Det skall dock sägas att mellan P30 Pro och P40 är det nog inte lika stor skillnad som mellan P30 Pro och P20 Pro.

Nja Essential var väl först med en liten flärp. Men denna stora flärp var väl Apple först mef

Ungefär som S serien och Note serien från Samsung

Tack för förklaringen, Esse! Jag är ny på Huawei marknaden. :slight_smile:

Varsågod, risken är väl att det inte blir långvarigt, nu diskuteras det huruvida Mate 30 Pro ens får tillgång till Google Play Store och övriga kritiska tjänster i Android.

Ja, det vore synd om de inte fick. Tänkte lämna Apple träsket snart och Huawei var mitt första val.

Du har alltid OnePlus att evakuera till annars :slight_smile: