Hue hubben är full

Dags att belysa nya uterummet som är färdigt här hemma.
När jag vill lägga till lite nya rum, scener eller annat får jag felmeddelande om att hubben har slut på utrymme.
Är det bara att koppla in en ny hubb?
Något speciellt att tänka på när man kör två hubbar?

Tror det bara är att göra som med den första hubben registrera och välja vad som den ska hantera, sen vet jag inte hur det ser ut när man ska styra grejorna, om man måste välja hub först…

Hur många prylar har du på första hubben?

Försökte söka på att använda 2 bryggor (hubbar) men får inga vettiga svar :-/

Vet inte exakt men 5 sensorer & switchar och typ 25 lampor så det känns lite konstigt att den inte klarar mer.

En hubb klarar 50 lampor/sensorer etc. Hur många rules har du, eller rutiner? Tror du kan se det under settings - bridge information.

1 gillning

Gissar att det här är ditt problem:

Har läst någonstans, att det blir då som två helt olika system. Alltså du kan inte ha en knapp/lampa tex till dom olika hubbarna eller scheman.

Känns lite segt om so vore :-/

Nej, så ska det inte vara utan alla hubbar/gateways ligger inom samma nät och HomeKit-ramverk så de ska i stort sett endast agera som switchar gör (med olika produkter inkopplade) som i sin tur kommunicerar mot en gateway, om man jämför med ett traditionellt nätverksupplägg.

Får kolla när jag kommer hem. Verkar inte gå att rensa när jag är uppkopplad genom molnet.
Jag har inte så mycket rutiner i Hue appen.
Dom två sensorerna har bara för dag och natt belysning och dom två andra switcharna bara 4 tryck för olika belysning. :man_shrugging:

1 gillning

Jag hade gjort det enkelt för mig och bara skaffat en Hue-hubb till.

Det har jag liggande hemma.:+1:t3:
Men om jag kan lösa det med bara en hubb hade det varit bra.
Jag gör ju det mesta i HomeKit så använder inte Hue appen direkt.

Nej, jag använder verkligen inte Hue-appen heller…skulle aldrig få för mig det. Varför skulle du använda den?

Det var inte en fråga eller ett påstående.:wink:

1 gillning

En fråga var det inte, det vet jag, men däremot var det ett påstående…t o m fyra påståenden :slight_smile:

eh…va?. Vilken hub kör du?. Tycker jag har skitmycket hue och fint fått det meddelendet.

Läs infon i länken som Marcus postade ovan, det är rätt mycket rutiner som läggs till som man inte nödvändigtvis känner till som end user.

2 gillningar

Rutiner och allt sånt kör du väl i homekit?

Yes. Förutom rörelsensorerna i badrum och toalett.

1 gillning

Jag har nu rensat minnet så återkommer ikväll när jag har tid att pilla.
Som tur är finns alla lampor och rum kvar efter rensning.

2 gillningar