Hur går det för Digital Inn/Teknikmagasinet/Ambia/Appricot

Har någon koll på om Macoteket går dåligt eller om jag bara haft otur med mina senaste beställningar därifrån?

I somras beställde jag en Belkin Ultra High Speed hdmi-kabel som fanns i lager för leverans 1–2 dagar. När det gått en vecka och de fortfarande inte skickat varan tog jag kontakt och först då dök den upp ett par dagar senare.

2019-09-23 beställde jag en Apple 40mm Space Black Milanese Loop som fanns i lager för leverans 1–2 dagar.

2019-09-26 hade varan inte skickats ännu och jag tog kontakt och fick svaret: ”Din order finns hos vår leverantör, så jag har ordnat så den skickas direkt därifrån. Så den borde dyka upp hos dig inom 2-3 arbetsdagar.”

2019-10-02 hade inget hänt och jag tog kontakt igen och fick svaret: ”Det är tyvärr förseningar hos den svenska distributören som skall skicka direkt till dig.”

2019-10-08 anländer varan till slut.

Nu har de tappat mitt förtroende som kund.

1 gillning

Macoteket är ju numera bara Digitals Inn webbhandel - och det bolaget går visserligen inte så bra men de har nog muskler att betala sina distributörer.

Förklarar ändå inte alla dessa förseningar och ursäkter. Om en vara finns på lager förväntar man sig att få den inom 1–2 dagar. Flera andra butiker jag beställt av har levererat dagen efter.

Någon form av problem i distributionskedjan har de helt klart även om det inte är ekonomiska problem.

Det var nog helt sonika en lagerdiff hos dist.

I så fall får de informera om sådant. Beställde en pryl från ComputerSalj och där fick jag mejl flera gånger med status på varan, som skickades från fjärrlager.

Macoteket informerade inte om att den var försenad förrän jag hörde av mig. I orderbekräftelsen står det dessutom: ”Vi kommer att meddela dig när din beställning har bearbetats och skickats iväg”. Något sådant meddelande fick jag inte ens när den skickades ett par veckor för sent. Den dök bara upp i PostNord-appen då.

Macoteket nästan ingen omsättning och Digital Inn Holding blöder pengar med negativt eget kapital / soliditet och 20 miljoner i långfristiga skulder. Digital Inn AB har eget kapital men blöder pengar. Skulle inte köpa något från detta bolag

Rätt synd att Macoteket blivit så dåligt, var hur bra som helst från 2007 och till ungefär 2011/12 sen blev det bara sämre och sämre.
När blev Digital In inblandad?

Digital Inn köpte Macoteket 2013.

Ok, det kan ju då stämma med bilden jag har rätt bra…

Jag hade uppenbarligen fel i detta.

2 gillningar

Ja tyvärr

Frågan är om det går att rädda
Håller ännu mer fast vid det jag skrev i oktober

Att sminka en gris brukar sällan funka i det långa loppet.

Idag lämnade de in ansökan om rekonstruktion.

1 gillning

Hoppas för deras kunder och anställda att de lyckas. Hoppas även att många kunder inte betalt i förskott

Idag underkändes rekonstruktionen - ingen av borgenärerna tror att man klarar det.

Beställde en sak på macotek nu, men är den sidan okej? :slight_smile:

Macotek eller Macoteket? Macoteket ägs av Digital Inn, som diskuterats i en annan tråd den senaste tiden.

Ah macoteket.

Se den här tråden: