Hur många timmar transfer USA

Vad säger @Stefan_Sandstrom - om vi flyger inrikes till en Terminal på Chicago, hämtar våra incheckade väskor och därefter byter till Terminal 5 och checkar in väskorna för resa till Köpenhamn.

Räcker 2 timmar mellan planerad ankomst och Köpenhamns-flyget brummar iväg?

Det är nog tyvärr i kortaste laget.
Varför måste du checka väskan på nytt?

Gick inte boka hela vägen med Eurobonus-poäng.

Jag skulle försöka få 3 timmar transfer.
ORD har väldigt mycket försenade arrivals så 2 timmar transfer blir lätt 45min.

Tycker personligen 2 timmar ofta är förkort oavsett vilken flygplats.

Men även fast du har två biljetter så är det inte omöjligt att få väskan checkad helavägen. Nu är jag iofs lite osäker om man får det i USA. Men inom Europa å asien är det sällan ett problem.

Det finns 2 eller 4 timmar i mellan så jag antar att vi får sikta på det senare, jag ihop halva familjen har dessutom lounge-access men inte resten :slight_smile:

1 gillning

ja speciellt om man har med sig barn. ta 4 timmar…

Tycker det alltid är omständligt med transfer på O’Hare, så har du möjlighet att få 4 timmar på dig, ta det.

1 gillning

Security på Terminal 5 på ORD är ofta en mardröm. Och jag vet inte om dom är klara med ombyggnaden av mono-rail än så då ska man åka buss mellan terminalerna.

Skulle absolut välja 4 timmar, speciellt med barn.

1 gillning

Tack för alla svar, verkar som att det är hög erfarenhet av O’Hare här i Bubblan.

Det som är lite synd är att på ditvägen är det teoretiskt möjligt att hinna med nattåget vidare till Denver men är minsta kö igenom passkontrollen, vilket det ju nästan alltid är, så är det kört.

Ja ingen idé att chansa med något när det kommer till den flygplatsen tyvärr.