Ica börjar med digitala kvitton

Äntligen har Ica valt att börja med digitala kvitton. Även om en handful butiken ska testa projektet till en början så är det alltid en bra start. Snart slipper man högar med kvitton och spar på miljön också…

Källa som pdf
Källa som länk

Fan va bra!

Åh grymt! Detta får det bli en artikel på! Ok om jag tar med ditt namn som tack för tips?

Går alldeles utmärkt det :slight_smile:

Bra med digitala kvittton så klart, helt rätt.

Men Kivra? Why? Känns duktigt overkill, bättre att användaren kan få det i mailen bara. Det är inte avfyrningskoder för kärnvapen, det är ett kvitto från Ica.

Kan fler börja med digitala kvitton ser jag en stor fördel att ha det i en app, kanske inte nödvändigtvis
Vill inte ha en massa mail med kvitton.

Instämmer! E-post är ju redan etablerat för kvitton från andra butiker.

Man har ju en regel som lägger alla de mejlen i en mapp man sällan kollar i.

Vill inte ha notiser från Kivra varje gång jag köpt en Pepsi på Ica.

Dessutom är standardinställningen på Kivra att de skickar ett mejl och berättar att man fått ett brev. :triumph:

Exakt. Jag vill gärna ha en notis etc från Kivra när jag får myndighetsbrev men har jag handlat mjölk på Ica så vill jag definitivt inte ha det.

Willys har kört med detta ett tag också.
Och kvittot dyker upp i Willys- appen. :+1:t3:

Hemköp kör typ samma upplägg. Man kan välja till om man vill ha kvittot på mail.

Som sagt, appen behöver inte vara Kivra, men ser gärna att de samlas i en app. Att använda e-post för kvitton känns för mig lite förlegat.

Kan man som användare välja då? Kan jag som Ica-kund välja något annat än Kivra? I så fall är det ju lugnt.

För övrigt så kan det väl kvitta om mail är “förlegat”…det är ett Ica-kvitto, who cares.

Jag skrev ingenstans att jag bara ville ha mina ICA-kvitton i en app. Däremot skrev jag att om fler började så skulle jag vilja ha en app för kvitton.
Hade det kommit val om att få mejl eller att få allt till en app är problemet löst. Vill du använda mail så vill du. Jag vill ha en app.

Positiva tankar, positiva tankar min vän!

Kul när man laddar ner kvittoappen från App Store och får kvitto på det via e-post.

En lista på kanske dom senaste 100 kvittona eller så i ICA-appen vore ju kalas, men i Kivra??? Man blir ju översållad då… och så får man ju just ett email om det varje gång… Nu räcker det med dumheter.

Ni skriver precis som att ni redan vet hur allt kommer fungera med kvittohanteringen i Kivra. Funktionen är inte ens live så tagga ner lite nu :v:t2: