Ica börjar med digitala kvitton

:+1:t2:

Nån ide om hur det skulle kunna funka på annat sätt än vad vi tror?
Jag är idel öra… :slight_smile:

Tänker inte spekulera över huvudtaget :wink:

Tror inte dom kommer skicka ett e-mail per kvitto men skulle tippa att det kommer ett alternativ till för kvitton. Bara slå av/på notiserna på det isf (om man nu vill ha e-mail). Precis som det idag finns separata alternativ för post respektive fakturor

Toppen :+1:

Det där gäller bara påminnelser. För alla nya brev som kommer in i Kivra får man ett mail. Det går inte att avsäga sig det och bara få en notis.

Hoppas kan man ju… :slight_smile: men samtidigt vill man ju ha kvittona strax efter man handlat ifall man måste byta nått gammalt och/eller mögligt etc typ.

Exakt. Det gäller brev. Om det gäller kvitton får vi se men jag tvivlar på att du med automatik får ett mail per kvitto.

Nu jobbar jag inte på Kivra, ICA eller något annat bolag som har med det här att göra. Men man kan ju alltid sia om framtiden. Jag skulle tro att kvittona kommer in omgående i appen men att du kan välja om du vill ha mail per kvitto (varför man nu vill ha det). Jag tror nog att dom tänker till lite innan dom släpper det.

Hur då försöker hitta de … :man_shrugging:t2:

Jag missade ett ord där. Det går ej att bara få notis med nya grejer man får i Kivra. Man får alltid ett mail.

Hoppas det, och att det blir som du skrev att [quote=“Cribe, post:29, topic:1232”]
kvittona kommer in omgående i appen men att du kan välja om du vill ha mail per kvitto
[/quote]

Edit: Eh va? det där blev ju inge bra :slight_smile:

Men fanns inte redan en variant av detta om man loggar in på Ica.se för några år sen?

Jag hittar inget nu, men jag kan svära på att jag har sett mina inköp där tidigare :thinking:

Tänkte väl … trodde ja var blind …

Både ICA Banken och ICA, apparna där du kan se dina konton och lista vad som hänt? Det blir inga inköpskvitton därifrån. Samma på ica.se.

Skickade ett mail till Kivra och frågade hur kvittofunktionen var tänkt att fungera. Vart kanske inte klokare av svaret, men något är det alltid.

De svarar via e-post? Trodde att du skulle få ett brev i Kivra med svar. :wink:

Ahh haha helghumor :laughing:

Lite mer info ang notiser och mail vid köp.

Låter bra hatar notiser som kommer via mail …