Ica börjar med digitala kvitton

Tack för påminnelsen, detta hade jag glömt att sätta på. Skönt att slippa de där papperslapparna på i alla fall ett ställe!

Hur aktiverar man?

Inte aktivt än , man får medl i Kivra mör de funkar :slight_smile:

Toppen :+1:t2:

All good and well att man kan stänga av notiserna men frågan är om de menar att man kan stänga av notiser för just Ica-kvitton eller om det gäller notiser från Kivra helt och hållet.

Hoppas alla !!! Alltså att man slipper få Mail när
Man har medl i kivra men ja antar detta gäller Ica

Som jag misstänkte då :smiley:

Ja, gäller nog för alla kvitton om fler företag ansluter sig

På ICA här har de “grindar” när man ska gå ut, som man öppnar med hjälp av en kod på kvittot. Blir intressant hur de löser det då…

Haha va ?.. e de så ?.. sjuuukt …

@kenjon @marten Skulle tro att dom antingen tar bort grindarna eller så får man en liten lapp med enbart streckkoden. Ska iväg på Ica Maxi senare idag, ska se om jag kan få tag på deras it-chef på plats, så kan jag fråga hur dom tänkt lösa det :thinking:

Förmodligen den lilla lappen. På CityGross som redan kör digitala kvitton så får man en liten lapp med QR-kod som man scannar vid utgång.
Hade varit häftigt om den kom en app till klockan som kände av att man betalat och att man bara la klockan emot en sensor vid utgång.

Jaaa in i klockan så bra :heart_eyes:

:+1:t2::+1:t2:

Precis som på Hemköp/Willys får du en liten streckkod utskrivet.

Snacka om epic fail om man skapar en lösning för digitala kvitton som löper ut i att de gör en annan utskrift för att kunden ska kunna komma ut.

Förhoppningsvis använder dom något material som inte påverkar miljön lika mycket. Ett kvitto ska hålla några år, lappen nån minut.

Men som sagt, klockan hade varit ultimat.

Ja att skriva ut en annan lapp bara för att ta sej ut är ju verkligen att gå bakåt.

Bakåt hade jag inte sagt med tanke på att lappen är en bråkdel av kvittot. Men ska man framåt måste man ta större kliv än så.