ICA-kortet går nu att lägga på hyllan om du har en iPhone

Alltså jag handlar sällan på Ica numera men måste man inte dra det där billiga plastkortet varje gång?
Har inte sett att dom har en scanner på dom små Ica-butikerna jag vart på än.
Har ju det där fula kortet med för dom gångerna man råkar hamna där så vore skönt att slippa det i plånkan.
City gross där jag handlar mest använder jag stocard-appen som är smidig på Apple Watch.

Många Ica Maxi har bytt ut systemen i våras (och vissa håller fortfarande på) :slight_smile:

Dom kunde inte ta QR-kod i kassan på Ica:t jag handlade på idag. Fick scanna körkortet som vanligt.

Bara att flytta!

1 gillning

Haha ligger bra på väg hem från jobb om man ska ha något litet. Handlar på Stora Coop eller CityGross annars. På Coop fick dom blipp för typ 4 månader sen så har inga stora förhoppningar om att få ut en scanner på annat sätt än med plastkort inom en överskådlig framtid. CityGross har haft QR-kod i sin app ett bra tag :smiley:

Såååååå … Flytta?

Haha vi överväger att flytta pga avsaknaden av fiber :smiley: Att dom inte tar QR-kod på Ica vid jobb väger inte lila tungt för en flytt :wink:

Helt rätt! Enligt lag borde man inte ha längre än 5 minuter med bil till ett ICA Maxi. Och fiber borde också vara lgstadgat!

2 gillningar

Vi har inte ens ett Maxi i Lund! Fast Lödde är 10min bort med Maxi.
Och ja, fiber borde lagstadgas! Marcus for president!!!

1 gillning

Say whaaat! Har inte fått någon uppdatering. Försökte lägga till kortet i Wallet men icke!

När man lagt till den , kan man radera appen då -( Ica ) …

Tror inte de… men varför? Du ser dina poäng och allt sånt där… bra!

1 gillning

Kanske - men vill ju ha städat och snyggt !! Appar som används mindre än 1 gång i mån raderas , plockas hem om dom ska användas ( går ju rätt fort ändå ) :relaxed::wink:

2 gillningar

Testade o ta bort den igår iaf , o de ligger snällt kvar i Wallet till man själv tar bort den :+1:t2::+1:t2:

2 gillningar

Håller med. Kreditkort före alla andra kort (inkl. Klarnakortet som är så populärt av någon outgrundlig anledning). Ser ingen anledning att, i många fall, betala för ett vanligt bankkort och sen inte få ett skit tillbaka (eller i vissa fall inte betala något men inte heller få något). Finns ju kreditkort som är gratis som ger rätt fin cashback (Komplett, Bank Norwegian med mera), och de som kostar lite grann men ändå ger rejält med fördelar (SAS Amex och MC exempelvis).

(och bara för sakens skull då detta brukar röra upp känslor hos folk - ovan är min personliga åsikt, jag säger inte att ni ska skaffa kreditkort, jag vädrar bara min åsikt gällande saken)

1 gillning

Förstår dig!

1 gillning

Ett tips i ICAs app är att använda inköpslistorna. När du checkar ut din handscanner så dyker inköpslistan upp i scannern och du kan bocka av allt eftersom du handlar. Smidigt!

Anledningen till att många kör Klarna är nog just för att det erbjuder Apple Pay, något som typ inga kreditkort idag erbjuder :slight_smile:

Både SAS Amex, “vanliga” Amex och Kompletts kreditkort gör det.

1 gillning

Jo de finns ju typ 5 ”banker” el nå så visst finns de … dock måste ja ju säga att amex e sämst ( iaf i swe ) finns några fler som tar visa / Mastercard än amex … :man_shrugging:t2: