ICON från usbepower är DEN svarta lådan

Från sajten:
image

En svart låda med fransk design.

Jag vill ha med den överallt. Det här är precis vad jag har letat efter men inte kunnat verbalisera. Om paradigmskiftet gällande USBkontakter är ett gissel att hålla reda på så är styrkan på laddaren vi kopplar in sladden i en påse jag inte ens önskar öppna.

ICON från usbepower löser detta. I vanliga fall brukar området runt mitt skrivbord, runt säng och soffor se ut som att en digital fågel byggt bo. Det är otaliga sladdar och laddhuvud som bråkar om utrymmet i grenkontakterna.

icon usbepower cords

Med ICON från usbepower så får vi via en stilren kub i matt svart färg utgångar så det står härliga till. Först och främst är det två grenuttag. Det är två grenuttag som är universella så den fungerar med 150 olika kontakter från världen olika länder. Därefter har vi två USB-A portar och två USB-C portar. Så sammanlagt kan vi med den här svart kuben ladda sex stycken enheter samtidigt.

icon usbepower cords

Kuben själv har en svart vävd kabel på 1,5 m till grenuttaget. Så den gör sig perfekt på skrivbordet. Men den blir också ett givet resesällskap istället för hörlur-, iPad-, iPhone-, och Macbook-laddare. Den ska kunna detektera vilka enheter som kopplas in och kunna leverera 3 gånger hastigheten för de enheter som klarar av det. Som exempel ger usbepower att iPhone X laddas 45 % på 30 min.

Sammanfattning:

En snygg designad kub för att kunna ladda alla dina enheter. 2 grenuttag, 2 USB-A och 2 USB-C.

  • Pro­duk­tk­val­ité: 5/5
  • Funk­tion 5/5
  • Design: 5/5
  • Val­u­ta för pen­gar­na 4/5
  • Total­be­tyg 5/5

 

Teknikveckan rekommenderar starkt

PLUS

  • 1,5 m kabel i stryktåligt material.
  • Snygg design
  • samlar alla laddare på ett ställe.

MINUS

  • Bara sex stycken utgångar, kunde ju varit åtta stycken
  • USB-portarna har inte kraft nog att ladda MacBook Pro med någon direkt fart..

DETALJER

  • Färg­: matt svart
  • Input 100-240 volt | Output Output 2 USB 4.8A/ 2 USB-C 6A/ 2 grenuttag 100-240 volt
  • Storlek: L 80 x B 80 x D 80 mm
  • Pris: Ca 999 kr. Till­gäng­lig i Sverige via bland annat Lifestylestore.se.

 

 

 

En kub på 80mm det var smidigt :slightly_smiling_face:

Hoppas att Ikea gör något liknande till Ikeapris :innocent:

2 gillningar

Ja, den är så pass “liten” att den går ner i botten på väskan.

Haha!
Jag tänkte först på den här

Eller star treks

Vill minnas att det finns en helt svart slät kub i någon annan sci-fi film

Jag tänker att det är universalladdar-hålen som gör den ond.

Är det inte kuben i ”Hellraiser”?

1 gillning

Artikeln ställer en del frågor. Vad är det för effekt på kuben? Totalt eller per port? Och vad är det i änden på sladden? Är den fastmonterad?

Stickkontakterna förvirrar mig, vem behöver sådana? Det gör den till en omvänd reseladdare. Hur stort är det behovet egentligen?

Välkommen Jezper! Kul att se dig här. Dags att samla gänget igen för lite EPOT!:heart_eyes:

@Thor Se frågan från Gud.

Jag visste inte att jag hade behovet men det hade jag. (och jag vill ha fler)
2 USB 4.8A/ 2USB-C 6A
Vilket är 15W - 3A för varje USB-C uttag och USB-A ligger på 12W - 2,4A medan grenuttagen leverar 100-240V
Det jag dock upplever som negativt är att MacBook Pro sladden alldeles för lätt åker ut från grenuttagen.

Det var lite mjäkig outout kan tyckas. Då rekommenderar jag nog att man kollar in HyperJuice istället. Inga stickkontakter, men 100W som kan levereras till respektive USB-C-port, så man slipper ansluta datorn till reseuttaget. Mindre är den också :slight_smile:

Det är 100W totalt i HyperJuice. Så ansluter man två USB-C enheter till den så delar de på 100W. De får inte 100W var.

1 gillning

Har du en länk? :slight_smile:

https://www.webhallen.com/se/product/312722-Hyperjuice-100W-GaN-laddare-med-2xUSB-C2xUSB3-0-ink-reseadapter

Sorry, var otydlig. Förtydligade nu :slight_smile:

Ahh, jag skulle nog föredra den här godbiten just för resor.

Varför? :slight_smile:
Den har mindre uteffekt, har färre portar och ser större ut.

Det var den jag hade och ersatte med HyperJuice.

Den är billigare men framförallt grå! (Det finns en med stötte effekt också)