IKEA drar igång försäljningen av sina smarta rullgardiner i augusti

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/ikea-drar-igang-forsaljningen-av-sina-smarta-rullgardiner-i-augusti/


image

Vi är många som går och väntar på att IKEA ska lansera sina smarta rullgardiner FYRTUR och KADRILJ som från början skulle släppts redan i februari.

Tyvärr drog det ut på tiden och nu meddelar IKEA på sin hemsida att rullgardinerna kommer att börja säljas i augusti. Med tanke på hur snabbt deras andra produkter i kategorin smarta-hem sålde slut så lär vi behöva hänga på låset den dagen dessa börjar säljas. Det kommer att släppas två modeller, först har vi FYRTUR som är en mörkläggande rullgardin och sen KADRILJ som släpper igenom lite ljus. Dessa blir kompatibla med IKEA TRÅDFRI-appen och kommer även gå att koppla till Google Assistant, Amazon Alexa och Apple Home.

Med i paketet medföljer en fjärrkontroll, uppladdningsbart batteri, batteriladdare, trådlös signalförstärkare och Zigbee repeater och det kommer gå att para tio rullgardiner med en fjärrkontroll.

Produktinformation:

FYRTUR mörkläggande rullgardin, trådlös/batteridriven, grå.
60×195 cm 995:-
80×195 cm 1195:-
100×195 cm 1295:-
120×195 cm 1395:-
140×195 cm 1495:-

KADRILJ rullgardin, trådlös/batteridriven, grå.
60×195 cm 899:-
80×195 cm 995:-
100×195 cm 1095:-
120×195 cm 1195:-
140×195 cm 1295:-

Källa IKEA

Apple HomeKit?

2 gillningar

Japp!

2 gillningar

Tyvärr urusel timing.

Till nästa år kanske…

2 gillningar

Vi byter samtliga till kirch i morgon… blir ett till byte snart då…Precis som jag vill ha det.

Vad är det för bredd? Inget 180 och större

Har inte svennebanan bredare fönster än 140 cm?

1 gillning

Kolla på hasta de kan du styra med tex z-wave

Wohoo äntligen!
Skulle helst se att de gick på nätström. Någon som vet hur länge eller hur många ”rullningar” batteriet håller? Man vill ju inte byta batteri stup i kvarten.

Ett år ska de räcka! Vid normal användning!

jag har hemma meckade idag men inte wife approved. Visade ikeas för henne nu… blev ett nej… så blir inget för mig.

IKEAs är för blaffiga. På andra sitter allt i rullen

Det var ändå helt klart godkänt!

det är där det hör hemma… Fattar inte vad ikea håller på med.

Prispressning

Om jag minns rätt är fyrtur standard och kadrilj för företag.

Hur menar du? Jag trodde bara det var skillnad i rullgardinstyget, enligt Ikeas info. Fyrtur är mörkläggande och Kadrilj släpper igenom lite ljus.

Du menar kanske att företag inte ska syssla med mörkläggning utan vara transparenta och därför använda Kadrilj? :smiley:

3 gillningar

Bättre att be om förlåtelse än tillåtelse…

2 gillningar

När kommer den Smarta sängen?
En timma innan det är dags att gå upp vänder den en på rygg och ger massage från lår till nacke, och när det är klart drar den av täcket och vänder sig på högkant, helst med fotsidan ner, och sen skjuter den sakta ut en på golvet och sträcker fram en färsk kopp kaffet av valbar sort, eller te för den som föredrar det.
Ska ju också naturligtvis vara temperatur-reglerad medan man ligger där i.

Backar man tillbaka in i sängen blir man slappad i ansikted med en död, fet och slemmig braxen…

Naturligtvis.