Ingen ny Nintendo Switch till E3

Från sajten:
Ingen ny Nintendo Switch till E3 | Teknikveckan




Med E3 runt hörnet så har ryktena om att Nintendo ska komma att släppa en ny version av sin omåttligt populära spelkonsol Nintendo Switch gått varma.

Nu går Nintendos CEO Shuntaro Furukawa ut och dementerar sådana rykten. Det är Bloomberg som rapporterar om Furukawas uttalande från deras earnings call: “As a general rule, we’re always working on new hardware and we will announce it when we are able to sell it,” “but we have no plans to announce that at this year’s E3 in June.”

E3 är planerat att börja 11 juni

Vet inte riktigt vad det är vi saknar - svårt att tro att en ny variant i sig skulle stödja högre upplösning. Bättre intern skärm och så är en sak men inte högra upplösning ut på stora teven.

Nej det verkar snarare vara så att dom kommer släppa en switch som är mer bärbar men som ändå går att koppla in i tvn. Sedan är det ju fullt möjligt att släppa en nyare modell av vanliga switch som är ännu mer optimerad och genomtänkt än originalet som vi har men med samma prestanda. Kanske till och med billigare.

1 gillning

Som jag förstod det är det en helbärbar på väg och en med bättre specar.

Men inte till E3

Hoppas priset går ner så kanske jag köper en bara för Zelda BOW😁

Maaaaaagiskt spel!

1 gillning

Jo jag kan tänka mig det och har faktiskt försökt undvika för mycket video eller text om spelet tills den dag jag känner att jag har tid.
Min fritid äts upp av annat och är ännu inte färdig med red dead redemption 2 mfl.
Backlogen växer… :sweat_smile:

Det är ett tufft liv :slight_smile: Men Zelda… mm, det går före mycket.

1 gillning