iOS 13.1.3 kan förstöra U1-chipet i din iPhone!

Tråkigt att Apple inte får rätt på buggar och samtidigt uppkommer nya. De skulle kanske skippat 13 och kallat det 14 direkt :slightly_smiling_face:

Så länge inte iOS 13.1.3 gör sönder min iPhone 11 har jag klarat mig bra.
Är podcast-appen som drabbat mig värst med att när jag kör senaste avsnittet kraschar appen.
Vill minnas att jag överlevde iOS 8 hyfsat smärtfritt med som var fylld av buggar.
Antar att om man inte använder luren till mycket annat än att lyssna på podcasts, surfa, bankärenden, ringa och fota så klarar man sig fint :grin:

Helt oväntat du skulle kommentera detta. Samt med det resonemanget skulle ni aldrig kunnat använda Android.

Jag slutade dock läsa efter första raden

  • ” It is no secret that Apple iOS 13 is a disaster zone”

För mig har IOS 13 fungerat bra sen public beta 1.

2 gillningar

Pao kollar för mycket på Samsung och blandar ihop fel på mjukvara med hårdvara :grin:
Det ena går ju att uppdatera utan att återkallas.
Nu kan ju i för sig senaste buggen överhetta en komponent verkar det som, men inom kort lär en uppdatering ordna det.

Vi får fråga Pao om Samsung skickat ut någon uppdatering som hindrar tjuvar från att sno folks Galaxy S10, slänga på ett billigt skärmskydd och handla på deras Samsung Pay än? :wink:

4 gillningar

Jag håller dock helt med @pao i detta fallet.

Releasen av iOS 13 är bedrövlig och man måste kunna ställa LÅÅÅÅÅNGT mycket högre krav på Apple, som den tillverkare av högsta klassens premiumprodukt som de är. Det är helt enkelt inte ok att de släpper ett operativ som fungerar så dåligt för så många.

Som hängiven Apple konsument sen 20 år tillbaka måste jag också hålla med. Året utrullning av dom olika operativsystem är allt annat än bra. Många buggar och som sagt tidigare uppstår nya. macOS Catalina skall vi inte prata om. Fick till och med ringa Apple supporten igår för att lösa ett problem. Påminner om när iOS 7 släpptes… Tog Apple ett bra tag innan dom hämtade sig.

Förstår det dock inte. Själv har jag aldrig problem…

Ios 13 - superstabilt förutom mail buggen.
Catalina - stabilt sen pb1.

Sitter ni med era gamla installationer 10år tillbaka i tiden eller vad kan det bero på?

2 gillningar

Inga problem här heller…

2 gillningar

Mailen har strulat… men annars kanon bra!

1 gillning

Då har du inte använt Shortcuts.

Nej,

Inget för mig. Känns som man skapar något som tar längre tid än att ”bara göra det”

Var det inte iOS 8 som var fullt med buggar?
Kanske var 7.

Det är så många så jag förstår att det är svårt att särskilja dem :wink:
Den bjöd du på och kunde inte låta bli

Jag brukar försvara Apple mot allt gnäll. Men i år undrar även jag vad de har hällt på med. Inte minst när iOS 12 styrdes om mot putsning och stabilitetsförbättringar. Det sades att planerade lanseringar sköts till 13. Det skulle innebära att de har haft extra lång tid på sig. Sedan vet jag att man kan vara klar med olika delar och när de kopplas ihop uppstår nya problem. Men det förtar inte att de borde haft mer tid än vanligt.

1 gillning

Sex år sen jag hade iOS 7 så är svårt att komma ihåg :wink:
Mycket har hänt, Samsung har återkallat två lurar sen dess osv :grin:

2 gillningar

Jag tror på alla som skriker buggar men ingen ger mig konkreta svar på vad som buggar.
Någon slänger med ord som shortcuts och Mail osv men vad är det som händer?
Kraschar appen?

1 gillning

Jag har inte upplevt så många problem. Men Apple verkar ju tycka det när de trycker ut uppdateringar i parti och minut.

1 gillning

Vissa verkar ta uppdateringar som något dåligt. Så är INTE fallet.

1 gillning

Klagar på buggar men upplever inga. :grin:
Flockbeteende…någon klagar…andra följer efter för följandets skull :wink:

1 gillning