iOS 13 kommer låta dig ladda ned stora appar över 4G

Från sajten:
iOS 13 kommer låta dig ladda ned stora appar över 4G | Teknikveckan


image

iOS 13 är nu presenterat och en av nyheterna som inte nämndes på scen men som visades lite hastigt på en av skärmdumparna är att vi kommer kunna ladda ned stora appar via 4g.

Detta betyder att du från och med iOS 13 kommer att kunna välja att ladda ned appar och uppdateringar som är större än 250 MB över 4G-nätet. Det är en funktion som många har längtat efter länge och nu ser den äntligen ut att vara här.

4 gillningar

Men vad betyder ”second video stream support in CarPlay”?

Kanske att man kan streama video till en extern skärm. Typ om ungarna vill kolla Nerflix i baksätet?

Att streama Netflix har jag svårt att se skulle komma in i CarPlay.
Men något jag kom på som jag saknat är att på många av dagens bilar så har man en skärm i mittkonsolen och en i instrumentklustret, inbyggda gps’er brukar kunna visa information i den senare också vilket underlättar då man bara behöver kolla på en skärm för hastighet och gps information.
Kanske är det något sådant? Det skulle ju visserligen ta bort den sista anledningen att skaffa inbyggd gps.

Nu behöver det inte vara Netflix kan ju vara Apples egna TV-app med, men varför har su svårt att se att man skulle få streama det till skärmarna bak i bilen?

Om du kör jb så ska de funka , annats kommer de inte funka

Second video stream support
Automakers can develop CarPlay systems that show information in a second screen, such as in a cluster or HUD.

1 gillning

bild
Vet inte om detta också räknas som dubbla strömar?

Menar du utsendet ?? Så e de inte dubbla skärmar utan hur de kommer se ut sen , man kan välja vad man vill ha mer på displayen tex karta medl telefon

Uppstuds skriver ju om användningsområden. Men nu när jag kollade på presentationen så såg jag att hon visade en bild i bild funktion som kanske innebär två strömmar även om det går till samma skärm?

Aha, dom har gått ut med infon nu?

De visa dom wwdc , hur de kommer se ut o hur man ska kunna göra , lägga dit som man vill :+1:t2::+1:t2:

Ok, jag uppfattade inte att dom sa att det var det som menades med ”Second video stream support”

Studsade till lite när jag läste rubriken, men det stod 4G och inte 4 GB :slight_smile:

Kommer man kunna streama Spotify via AirPlay till tex stereon samtidigt som man glor på Youtube utan att Airplay kapar Youtubes audio? Det går ju inte nu. Bara om man kör Chromecast Audio.

E de inte de som e AirPlay 2 ?..

Hur gör man då?

Inte via Spotify