iOS 13 ryktas få stöd för enklare import av bilder och videos

Från sajten:
iOS 13 ryktas få stöd för enklare import av bilder och videos | Teknikveckan


image

iPad Pro är på många vis en fantastisk enhet som nästan kan ersätta en dator rakt av men det finns fortfarande vissa saker som gör livet som iPad-användare lite problematiskt.

Om man idag vill redigera bilder eller videoklipp på sin iPad så måste man först importera bilderna till ”Bilder” och sedan öppna appen som redigeringen ska göras i och sen hitta bilden. 9To5Mac skriver nu att i iOS 13 så kommer man direkt från en extern enhet så som en kamera eller ett SD-kort kunna välja bilden i appar så som Photoshop, Lightroom och så vidare. Om detta även kommer att gälla externa hårddiskar framgår inte, men det är helt klart ett steg framåt och gör livet som iPad-användare lite enklare.

Via 9To5Mac

 

1 gillning

På tal pm bilder o video - går fortfande inte o lägga upp en skärminspelning från luren här , formatet stöds inte står de …

Ett av barnen skrev idag en CV i Pages. Hon visste inte hur man skulle få det till PDF så skickade till mig (ja hon hade ganska lätt kunna fixa det, men skickade till mig ändå)
På min windows dator var det tvärstop direkt.
För ta emot mailet på min ipad, för att sedan öppna det i Pages. För att sedan spara det till onedrive för att sedan skicka det via gmail från min win10.

suck…

Nu kommer alla apple fanboys på TV skriva exakt hur jag skulle göra…bring it

Tycker iPad Pro bli allt mer intressant men den saknar som sagt fortfarande en del funktioner. När skall man exempelvis kunna bifoga en bild i mail utan att den blir en del av själva mailet (när den öppnas på en pc)?

Jag hade ju gärna sett iPad Pro mer likt Surface Pro med MacOS. Men frågan är om Apple vill gå så långt? Känns som att fokus ligger åt andra hållet.