iOS 13 ser ut att bli en stor förbättring

Från sajten:
iOS 13 ser ut att bli en stor förbättring | Teknikveckan




9To5Mac påstår sig ha kommit över information från insatta hos Apple som jobbar med iOS 13 och det ser ut som att Apple har lyssnat och förbättrat och åtgärdat mycket av det som vi har stört oss på.

Bland annat så kommer Dark Mode att lanseras till iOS och det kommer att vara på systemnivå som man kan slå på eller av i inställningarna. Det kommer även komma stöd för appar att ha olika tabbar som sedan går att dra loss och dela upp i flera små fönster. Dessa fönster ska även gå att stapla på varandra och ska kunna gå att ta bort från skärmen med en svepning.

Apple kommer även visa upp ett nytt sätt att ångra saker på iPad och det kommer fungera så att man placerar tre fingrar på det digitala tangentbordet och sveper åt höger eller vänster för att ångra en textinmatning eller vad det nu kan tänkas vara man vill ångra. Safari till iPad kommer dessutom automatiskt tvinga in desktopversionen av en hemsida när det behövs vilket är något som är väldigt välkommet.

Apples egna mailklient kommer bli smartare och ska automatiskt kunna organisera dina mail i olika mappar och de ska även gå att markera för att läsa senare. Något som många idag stör sig på är volymindikatorn som är alldeles för stor och dyker upp mitt i skärmen – denna kommer nu att tas bort och ersättas av något mer diskret.

För att läsa om alla nyheter som 9To5Mac fick ta del av kan ni klicka er vidare här.

Rykterna är grundade av Marcus…

PEPPEN ÄR TOTAL!!!

1 gillning

Ja jävlar va episkt det ska bli!

Dark Mode :sleeping:

1 gillning

Dark mode :grinning:

1 gillning

Haha , vi får se helt enkelt … ”allt” kan ju inte komma … de har de ju aldrig gjort …

Allt kommer!!

3 gillningar

Om detta stämmer blir det svårt att avstå en pro till hösten :thinking:

Förresten, någon som vet varför jag emellanåt inte får upp ett tangentbord? Bugg i gbord ?

1 gillning

Marcus, vi finns här för dig och stöttar dig om det nu inte blir så episkt som du säger. Handhjärta :grinning:

Hahaha :heart::heart:

peppish deluxe a la Attefors :yum::yum::yum:, jag menar, kan man bli annat???

1 gillning

Jag har samma med både gboard och swiftkey, verkar som apples stöd för tredje parts tangentbord inte är helt ultimat. Jag är beroende av rättstavning i swiftkey med mina korvfingrar, detta eviga lagg gör mig ibland tokig.

1 gillning

Är det bara jag som tycker att dark mode är sjukt överskattat (bara jag som inte är utvecklare)?.
Har testat dark mode i MacOS och känns jäkligt mycket dev…
Kanske blir bättre i iOS

1 gillning

Jag är med dig, du och jag!

Bryr mig inte heller om dark mode. Däremot vill jag att de fixar så inte telefonen blir låst när det ringer. Sjukt störigt när man är mitt uppe i nåt.

1 gillning

Äntligen någon som förstår mig! @Esse säger att jag är ensam i världen om att störa mig på detta!

Även i en ensam värld kan det finnas 2-3 jämlika!

  • 1 på den.
1 gillning

Jag skulle vilja ha väck den blå raden högst upp när man kör Personal Hotspot. I vart fall valbart man vill se den elier inte. Tar bara upp massa skärmyta.