iOS & Android-app för att felsöka Volkswagen, Skoda eller SEAT

Samma bolag som gav CarPlay-adaptorn i våra händer (videon nedan) har även precis lanserat möjligheten att felsöka sin VW-koncernbil med mobilen

"OBDeleven NextGen med Pro licens för iOS & Android. Felsök & programmera din Audi, Volkswagen, Skoda eller SEAT trådlöst via bluetooth med din iOS eller Android enhet . Kraftfullt verktyg som hanterar att både radera felkoder och programmera / koda i bilens styrdon för att t.ex aktivera dolda funktioner i bilen." - Eftermontering.se

Undrar om man kan slå av funktionen att motorn stängs av så fort man stannar vid en korsning med hjälp av denna ?

Får man ens det?

Finns ju en knapp för det inne i bilen…

Som måste tryckas… varje… gång… :cry:

Ännu en anledning att köpa elbil. Fast då får man den förbaskade knappen som stänger av det artificiella ljudet.

Troligtvis inte

Det är lika irriterande varje gång man glömt trycka in den. När jag köpte bilen så trodde jag att det skulle sitta i ryggraden illa kvickt. Döm om min förvåning när jag efter 2 år fortfarande glömmer att trycka in den.

Tror iofs att jag ser en mening med det artificiella ljudet och kan leva med det. Det är trots allt en säkerhetsfunktion. Den där automatiska avstängen däremot är fruktansvärt irriterande, om de åtminstone lagt en gräns på minst 10 sekunder av stillestånd Innan den slår av motorn så kanske jag kunde acceptera den men som det fungerar nu är den bara irriterande.

Fast man hör ju däcklöjudet mot asfalten nästan lika högt även i de låga hastigheterna. Samtidigt är man ju medveten som elbilsförare att den är tystare och anpassar sig efter det när någon går med ryggen mot en.

2 gillningar

Vet att vissa BMW verkstäder stänger av auto on/off på förfrågan.

Aaaee men nu blir jag lite arg faktiskt.
Stör man sig på det så otroligt mkt så Bör det vara lika självklart att trycka på den knappen som det är att sätta i D om man äger en automatare.

Folk börjar bli FÖR lata nuförtiden rent allmänt, hela världen kommer ju för fasiken tappa det ännu värre än det redan är och folk kommer inte ens veta vad 1+1 är längre snart.

Fokus!

Icke sa nicke. Välkommen till min stad ska du få se tydliga exempel på det.

Lägger inte någon värdering i vad folk finner bekvämt eller inte - konstaterar bara att det är en onödig funktion som känns som att myggbett varje gång en sätter sig i bilen :slight_smile:

Förstår vad du menar, men hade det varit en onödig funktion så tror jag dom hade skippat den :wink:
Den fyller trots allt en liten funktion även om den är jobbig

Det är väl ett lagkrav tror jag!

Väldigt tyst asfalt? :slight_smile: