Genvägar (Shortcuts)

Eftersom Google/yt har valt att tvinga oss iOS-användare betala för att få använda PiP eller flytande fönster på deras videos, så har jag hittat en smidig work-around i genvägar.
https://www.icloud.com/shortcuts/fa20f05cacbd4556b72236dc7f8de4e3
Ladda ner denna genväg och spara.
Sen får du aktivera genvägar i safari, gå in på youtube-videon i safari, tryck på dela, sen genvägar och slutligen PiP Video.

Om ni undrar varför jag har så mycket öppet på iPaden är för att jag ville testa att se hur mycket man kunde köra samtidigt.
Insåg snabbt att ha igång så här mycket på skärmen samtidigt är ren idioti.

Vad tror du om att göra om denna tråd till den officiella där vi kan dela med oss av våra shortcuts som vi använder?

2 gillningar

Det eller samla alla i en Shortcutsbubbla?

1 gillning

Frågan är om det behövs, men det kanske det gör! Tänker på att vår fb-grupp på samma tema dog ut rätt snabbt så kanske räcker med en tråd?

1 gillning

Kanske vi kan ju börja här - samtidigt så gör ju Google all skillnad :slight_smile: Döp om denna till något pedagogiskt!

1 gillning

Godkänt? :blush:

Nästan, jag ändrar!

1 gillning

Är detta tråden för shortcuts?
Är på jakt efter bra shortcuts, har egentligen inga speciella krav på vad de ska kunna göra men underlätta vardagen är bra :).
Jag använder dessa idag.
bild

1 gillning

Någon borde ju sitta på tips på vettiga genvägar här? :thinking:

Byggde två simpla idag :slight_smile:

1 gillning

Skapade egna sådana :slight_smile:

1 gillning

bild
Detta var ju kul ju :nerd_face:

1 gillning

Saknar verkligen genvägar till allt i iOS. Exemplevis kunna lägga en ikon på hemskärmen till en inställning långt under inställningar.

Någon som vet hur man lägger en autoplay på en shourtcut?, att ej behöva starta den aktivit själv.

Intressant att höra om vad folk gör med NFC-taggar kopplat till shortcut. Någon som gett sig på det?

Någon som skapat några bra genvägar att dela med sig av?

Ja ingen som har nån spännande som innefattar Apple TV och HomeKit? :innocent:

Jag har denna.
bild

1 gillning

Perfekt ju

Även denna. Dock inte lika många steg
bild

1 gillning