iPad eller iPad Air?

Min sambo har idag en askass Lenovo laptop. Hon använder den enbart för surf och enkel bildredigering. Hon sa själv häromdagen att hon borde skaffa en iPad istället (yes!).
Själv kör jag en iPad Pro men hon behöver inte alla finesser och prestanda.

Funderingen är då om det blir en iPad Air eller om det räcker med vanliga iPad?

Båda är ju ”bra” varför inte ”bara” en iPad … duger långt , svinbra pris för vad man får , visst air:n e ju bättre , men kanske inte behövs för henne … :man_shrugging:t2:

1 gillning

Lite så jag tänker med, hon får ju låna min PRO annars

1 gillning

Kör på den :+1:t2:!

Drar liv i denna igen :).
Nya iPad med 32 gb känns som rätt snålt med lagring.
Går man upp ett hack till 128gb kostar den 300kr mindre än iPad Air 64gb.
64gb känns som rimlig mängd lagring (även om en del foton ska hanteras(arkiv i iCloud)).
Ska man gå på iPad Air 64gb eller iPad 128 gb?
Hon ska skriva lite protokoll i styrelsearbete och redigera lite bilder (affinity eller apples bilder app).

Gå på den som du kan få ”bäst ” tangentbord då :relaxed::+1:t2:, el de kanske snarlikt när de gäller dessa två …

Tror t.o.m det är samma tangentbord om man köper tangentbord case. Tänkte köpa ett blåtand tangentbord, typ begagnat apple till.

1 gillning

Har själv funderat över detta. Håller på air då den troligtvis kommer att hänga med lite längre pga kraftfullare processor. RAM tycks för övrigt vara lika mycket på båda dvs 3 GB

Jag såg på (Apples?) hemsida att 10.2 har 2 gb och air 3gb.

Jag tolkar detta som 3 (Step 7)

1 gillning

Har hon inte fått en padda än? Köp bara köp för tusan. Senaste iPad med den lagringen hon vill ha.

1 gillning

Hon vet inte vilken lagring hon behöver…

Jag brukar gissa vad jag behöver, sen tar jag en storlek större.:slight_smile: Satsa på nya iPad med 128GB. Samt iCloud.

Kör iCloud 2tb idag :nerd_face:

1 gillning

Kör på en air så håller den längre.
Senaste iPad fick ju samma chipset som i fjol, eller om du letar upp fjolårets modell.
4500:- på mediamarkt med 128gb t ex.
iPad mini med a12 och 64gb finns ju för 4800:- med.
Sambon har fjolårets med 32gb och vårat 2tb icloud utan att fylla upp nån av dem med alla tusentals foton hon har.

Glöm inte skillnaden i RAM mellan årets iPad och fjolårets.

1 gillning

Ska dra förbi apple-butiken och klämman och känna på båda. Något som talar för iPad Air är chipset och den bättre skärmen

Undrar om skärmen spelar så stor roll :thinking:

Vid bildredigering, ja. Sen är frågan om man verkligen upplever det som någon skillnad

Vad kör hon för appar och hur mycket utrymme har hon ipaden ledigt?
I detta fall kommer typ iWork och eventuellt googlesuite köras. Facebook.